Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etiketthingstar
Läst 1402 ggr
MrsM
5

Historiska hingstar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det kanske inte finns så många följare kvar, men nästa nr av Connemara Nytt innehåller ett bidrag i serien "Historiska hingstar" 👋. Hade ju kommit till RC 22 och förstår nu varför jag dragit mej för uppgiften… att berätta om Kimbles bidrag till dagens connemaraavel var ett stort uppdrag …  RC 1 starade serien  i nr 3/2000, RC 21 presenterades i Connemara Nytt 4/2010 och RC 20 i nr 4/2007 😊.  Jobbar redan på researchen för RC 23 o 24 så nu tar serien nog fart igen.  Har samlat ihop alla gamla manus och funderar på nån slags samlingsvolym framöver om intresse finnes? Har i alla fall haft väldigt roligt när jag skrivit. Om jag speedar upp kanske jag kan närma mej RC 60 innan jag hamnar på hemmet…

Annette
1

Och därefter går det av bara farten för när du väl är på hemmet har du gott om tid 😃

GE
3

#0 Jaaa, en samlingsvolym!! Fast börja från andra hållet. När du  väl hamnar på hemmet, har du glömt de nyare hingstana, medan de gamla är kvar på hårddisken. Jag träffar ju så många dementa patienter, och det är ingen idé att fråga om nåt som hänt senaste åren. Däremot om man frågar om saker från när de var unga, tex vilken musik de gillade, eller vad de jobbade med etc, kommer svaren som rinnande vatten. Fascinerande att det kan ligga kvar och plockas fram så lätt, medan de inte kommer ihåg vad man sade för en minut sen…

Bara som ett tips alltså ;)

MrsM
0

#2 jag är nog redan där…

Märit
0

Håll fokus du Mrs M! Jätteroligt att få läsa sådant.

GE
0

#2 Jag har varit där ett tag redan :)