Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 1007 ggr
GE
2

Långfredag 25 mars

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Glad Påsk till alla! Njut av ledighet ni som kan, det gör jag :) Är ledig till söndag.

En fin påskpresent fick jag också! Emma och Fenella startade i dressyr för första gången (för Fenlla var det dessutom världspremiär). De red ihop 65% och slutade precis utanför placering. Så duktiga! Förhoppningsvis får jag en film senare…

De låg länge på placering, men så kom Nieuwendam´s Fame & Fortune, en mycket flashig Welsh Partbred, och petade ner dem. Inget att säga om det. Det är en holländsk ponny, avlad för de stora dressyrklasserna, en 6-åring som siktar mot ungponny-SM. Morfar är FS Pawarotti, tysk dressyrchampion e Power Boy…

Placeringar spelar ingen roll. Suveränt att rida runt med godkänt resultat :)

GE
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fler Connemaror i Hudiksvall…

Okay Cosmos (f-99 e Cannon - Värnbergs Orion) kom 2:a i LA:1 på 66%, Hagalyckans Breeze (f-01 e Öxenholm Bobby - Pommac) 3:a på 65%.

Bild: Okay Cosmos 2015

lil-sis
0

Igår shoppade vi på GHS, resten av påsken blir det jobb. Bra med storhelgstillägg eftersom X både fick en bunt schabrak och träns och tyglar frän PS of Sweden :-o

GE
0

Det är fördelar med allt ;) Själv grämer jag mig alltid över att jag missar tillägget när jag har lediga dagar under storhelg. Är man yrkesskadad så är man…