Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 637 ggr
Kjerulfia1
0

Godmorgon 29 mars

Nu är mars snart slut och förhoppningsvis även 2 månader av  krångel med ponnyn. Igår red jag i den lånade dressyrsadeln igen och peppar, peppar, efter de första protesterna i början av passet (som inkluderade att småresa sig) så arbetade M på i jättefin form i skritt. Traven i höger varv var fortfarande lite spänd, men vi galopperade mest. I vänster varv fick vi soppatorsk i alla andra gångarter än skritt. 

Jag var trots allt ruskigt nöjd med att ha en avslappnad ponny större delen av passet och det som inte sitter i skritt funkar ju inte i andra gångarter heller.

GE
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I helgen var det syskonträff i Sundsvall. När Fenella och Fergus träffades första gången 2012. efter att Fergus sålts 2010, var det ganska uppenbart att de kände igen varandra. Jag tror de gjorde det nu också, men kanske mest på det viset att det var något som kändes bekant? Kolla filmsnutten. Vad tror ni?

https://youtu.be/Ufq5XVv3GXY

Det blev inga placeringar för någon av dem, men jag hoppas ändå att familjerna hade en kul helg tillsammans med ponnyerna :)

Tävlingen dominerades av Munsboroponnyer (46 deltagande!). Några av dem är garanterat rasrena, men tyvärr saknas papper på det. Några utan prefix, tex Joe's Grey, Kelly's Beauty och Frosty Rebel, kan inte heller vara annat. Irriterande!

Framgångsrikaste Connemara blev Carraig Donn (f-05 e Moy Johnny's Pride).  Seger och en andraplats i reg LA, och seger i nat Msv B.

lil-sis
0

Red snäll ponny idag :) Det är utmaning att lösa alla problem på kort tid utan staket, volter osv men också roligt.