God Morgon 31 mars
Utbildningsdag igår 08-16. Blev sen tillfrågad att stanna kvar några timmar pga stort patientinflöde. Eftersom jag sällan jobbar dagtid är det ganska kul faktiskt, och kval övertid tackar man ju inte nej till! De där extra timmarna övergick dock till beordrad arbetstid hela natten, och då var det slut på det roliga!
Just nu känner jag mig som ponnyn på bilden! Tröttmössan Fergus…
God Natt 😴

Sadeläventyret går vidare…
Idag ska ponnyn få testad en lånad hoppsadel, så får vi se hur det funkar.
Igår testade vi en annan dressyrsadel som också verkade funka fint, men var ev lite liten för mig och lite för vid för ponnyn, men M var avslappnad, vi hittade formen i skritt på en gång, och den kom även i trav och galopp. Man kan knappt tro det är samma ponny.
#1 - Rätt sadel kan göra jätteskillnad :) Hoppas att det "bara" är det som fattats, och att det fortsätter att gå bra. Att hitta passande sadel är inte alltid så lätt.
Mina hästar har nu fått för sig att när det nu är vår - behöver man inte längre ha skor:( . Fyra tappskor på två veckor - det är högst ovanligt här. Men vilda race i hagarna och därtill lera och snösulor som är kvar - är nog förklaringen. Tur att jag har en bussig hovslagare, så jag har inte behövt vänta länge innan han kommer.
Mentalt slutkörd. X är efter omständigheterna fin att rida iaf :)

#1 Härligt att det går framåt :)