god morgon 3 april
Dagarna rullar på Insåg igår kväll att jag behöver få tag i de som äger mamman till toy boy och be dem snällt att premiera henne om det ska vara någon idé att visa honom. Vill dem inte göra det kan jag lika gärna kastrera honom. På tal om kastrering så är det tur att vi har en vetrinär 5 minuter bort.. igår kväll var ena katten dålig.. svansen bara hängde, hon var kutryggig och hade uppenbart ont. Det är tur att hon är snäll, vår lilla Iris, som lät oss undersöka och raka utan att bli arg. Nu har hon fått en kur medicin så får vi hoppas att hon blir bättre. Annars blir hon svanslös. Om drygt två månader är vi där igen.. grönt överallt och fina fölungar! Som jag längtar..

Ja, tiden rullar på och snart är det grönt och fint. Härligt :)
Är det Toy Boy's mamma som finns nånstans nere i Småland? Bäst och se till att få tag på henne kvickt. Du vet ju hur det har ställt till det för Little Finnigan, för att modern trillade av pinn innan hon blev stambokförd!
Hoppas det ordnar sig med lilla Iris-kissen
Nu är det både godmorgon och god natt för min det 😴

Hänger i stallet o ska strax ta in minst en häst (den anda vill inte vara ute själv, men nu gick han nyss ut så kaaanske kan vara ute lite ensam) o sen ska vi till andra passet på tränarkursen

Idag hade jag morgonfodring så jag var uppe med tuppen. Men vilken skön morgon! När alla pållarna var utsläppta så satte jag mig utanför stallet, drack kaffe och åt min smörgås medans fåglarna kvittrade och hästarna mumsade på sitt. Det är livskvalitet. Det var bara solen som saknades. När stallsysslorna var klara blev det en sväng på vallarna med Melody i den lånade hoppsadeln. Jag hade en avslappnad och LOJ! ponny. Det var inte igår, eller någonsin kanske.
I eftermiddag bär det av till Jälla och första omgången av Div II dressyr för häst. Kork har ett lag med och jag är lagledare. Och jag får spana på en connemara, Val's Coromant som ockå ska starta, han tävlar dock för annan klubb.

#4 Grattis!
Ska nu strax åka och kvällsfodra. Har förberett höpåsar så det bör gå smidigt. Tolv hästar i stallet f.n. Var ute och red tidigare idag med Mallans dotter och min dotter! Härlig tur med flera vårtecken!

Fin bild på Verdi!
#0 Edens Jakaranda är visad som treåring på sommarpremiering och tilldelad G, så det som behövs är att ägaren ansöker om stambokföring. Återstår alltså pappersarbete och att betala stambokföringsavgiften. /M

#8 Tack. Mobilbild i all hast :)