Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 1014 ggr
liljegren
0

god morgon onsdag 6/4

Regnregnregn.. SÅ trist! Tänkte mig att jag skulle försöka ta mig upp o sadeln i slutet av veckan.. som jag har längtat och längtar! Jag längtar dock INTE efter att inse hur mycket ridmuskler och kondition jag tappat.. jag försöker ju ut och röra mig så mycket jag kan och även om kondisen blivit bättre är den ju långt ifrån där jag önskar att den var.. men men.. det kommer. Vi delade för en tid sen upp hästarna i en tredje flock, där Gittan, Athena och Isolde går. Den har tagit två, nästan tre veckor för gittan att acceptera att isolde leker med "hennes" bebis. Undra om hon kommer vara lika noga med sin egna? ;)

GE
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Japp,  regnigt var ordet sa Bill till Bull! Täcke på och bäst att blunda sa Roma, på väg ut till hagen. Badet hoppar vi nog över idag tror jag….

Spännande med Gittan! När ska hon föla?

Kjerulfia1
1

Idag blir det vilodag för ponnyn och mig, så regn passar bra. Hoppträningen igår har gett mig träningsvärk, men det var skoj. I början hade Melody sina egna idéer för sig vilket innebar antingen galopp hela tiden eller att stå blick stilla. Till skillnad mot förut är hon inte spänd nu, så det går ju att påverka henne. Piloten (jag) ville ju hoppa hinder, så vi fick kämpa på där ett tag. Men sedan lossnade det och hon hoppade som hon aldrig hade gjort något annat förut. 

#0 Hon kan nog vara lite beskyddande. Kommer ihåg sommaren när hon var två och hon skulle gå med Tilda och Geisha. Tilda var ju lilla kompisen som hon varit bästis med hela vintern, och det tog ett tag innan Geisha fick vara med. 

Bilden är från nästan ett år sedan, två trötta ponnysar (Melody (brun) och Gittan (skimmel)) vilar i hagen på morgonkvisten.

lil-sis
0

Regn här med men X bör gå för att vara mjuk och fin på lördag, får tömköra i ngt uppehåll tror jag.

liljegren
1

Gittan är beräknad till 27/6 Pandora 15/6 Bellis 21/6 Sist gick pandora över 1,5 v och bellis har fått 2 v tidigare båda gångerna :)

lil-sis
0

Blev en uppsutten tur, kort då jag inte är på topp och blodsockret sjönk som en sten = skakis och svag. Fin trav den lilla stunden trots att regnet satte fart igen.

RC71
3

Rysligt blöt dag i dag med jobb 8-19.30. Inte planerat, men halta hästar får man klämma in när dom behöver. Långarnö Vanessa tycker det är coolt att gå i småskolan :)

lil-sis
0

#6 Oj vilken härlig uppsyn!

GE
0

#6 Så otroligt söt! Ser ut att gilla första klass :)

GE
0

#5 Jobbigt! Är det nåt som kommit efter op? Verkar inte vara speciellt ovanligt tyvärr. Jag har träffat flera GBP/Duodenal Switch op som råkat ut för olyckor, cyklat omkull, kört av vägen  etc i samband med blodsockerfall.  Var försiktig!

kicki80
0

Regnig fm igår men finare på efm/kväll… Moa och Rebell hoppade för första gången tillsammans.. Moa har aldrig hoppat annat än på ridskolan men igår var det dax..

lil-sis
0

#9 På så vis att det alls sker, ja. Men det är slarv med maten (och just nu feber). Förr kunde jag äta lite hur som helst utan problem men nu måste jag grunda väl med bra mat en stund innan även lättare fysisk aktivitet. Jag är rätt bra på det under jobbdagar (äter middag på vägen hem) men nu när jag är hemma och lite risig så blir det si och så.