Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 615 ggr
liljegren
3

god morgon 8 april

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hovslagartajm idag.. blir oftare nu eftersom det är svårt att få till det med alla hästar på samma gång nu för tiden Ytterligare en bild från arkiven ;) mina mostrar och mamman till första connemaran mormor köpte.

GE
0

Värnbergs Sirius "grundaren" av Liljegårdens stuteri :) Tack för att du visar upp gamla bilder ur arkiven. Kul att se dem!

Inget nytt här. Tre jobbnätter står för dörren, och laddning pågår

Idag är det åtminstone ljust ute. Gårdagen var som en trist novemberdag…

RC927
0

Jätteroligt med gamla bilder och lite historia. Jag har ju bara haft connemara i 19 år! På eftermiddagen ska jag rida Pemberley. Jag är lite stel efter gårdagens lektion på Mallan. Undrar hur hon känner sig?

lil-sis
0

Red en tur imorse. Ponny snäll som vanligt, fick tom hyfsad höger galopp. Imorgon blir det test av tävlingspilot, sjukt nervöst! Tvättar benskydd, smörjer träns och planerar matchande outfit :p

kicki80
1

Här väntar oxå jobbnatt 1/3… Idag hade Rebell vila från ridningen så han fick följa med på en rask promenad på 5,5 km.. Det verkade han tycka var kul :)… Imorgon väntar ridbanan igen och Moa ska öva ridvägar.. Börja kännas riktigt kul med ponnyerna igen nu.. Haft en tuff höst och vinter med krasslig ponny och sedan förlorade vi mkt hastigt dotterns ponny i slutet av Januari. Men nu känns det som att det går åt rätt håll igen äntligen..

Kjerulfia1
0

Idag var det tömkörning som stod på schemat. Ponnyn skötte sig ok, vi tränade övergångar.

Träningsvärken från tisdagens hoppträning börjar ge sig, men mag- och ryggmuskelövningarna på yogan igår innebär att det gör ont att skratta.