God förmiddag 9/4

Idag var det jag som hade utsläppet i stallet. Jag tycker det är så härligt när man har utsläppet en helg nu när det blir varmare. När alla hästarna är ute så kan man ta en stol och sätta sig utanför, dricka sitt kaffe och äta morgonmackan, samtidigt som fåglarna kvittrar och hästarna mumsar. Hur mysigt som helst.
Dagens arbete för ponnyn blev en skogstur med hagpolaren. Mycket klättring och titta vart man sätter fötterna. Vi hoppade också ett vattenfyllt dike som var ½ m långt, då tog ponnyn i för kung och fosterland.
En härlig start på dagen.

Jag känner mig vaken och så. hade tänkt åka och titta på beridetbågskytte kval till sm nu när det är i norrtälje.. men någon glömde ta ur babyskyddet ur bilen. och att åka bil utan det vågar jag inte.

Fortfarande helt slut efter en hysteriskt jobbig natt! Trots att jag har sovit hur bra som helst. Bara att ladda om inför nästa natt, be om ett något lugnare pass, och att slippa äta den medhavda nattmackan som frukost hemma på morgonen…
#0 Har SvRF tagit bort regeln att vuxen får rida ungponny tom 6 år utom tävlan i ponnyklasser dressyr?
#3 Nä men både jag och pilot tävlar henne som stor häst. Jag är värdelös på att tävla så ska hon hinna kvala championaten behövs tydligare ledning. Och så kommer jag nog inte att tävla alls i år som det ser ut nu. Bara motionera under lättridning och galopp i lätt sits.

#4 Jo, jag förstår att hon behöver vägledning, men den får hon väl oavsett om hon går bland storhästar eller utom tävlan bland ponnyer. Jag tänkte mer på att det kunde bli fler tävlingar att välja på, om man kan växla mellan storhäst/ponny.
Kanske tom hitta en med ungponnyklasser också. Det kan ju aldrig vara fel att känna på finalprogrammet i tävlingsmiljö…
#LB finns det ju på typ alla storhäst :) X bryr sig inte särskilt mycket om nya platser, hon har mest åsikter om nya ryttare :p Och final vetisjutton om vi egentligen satsar på. Långt att åka för att bli slagen av ridponnyerna.

#6 Jo, men LB för ungponny finns inte på storhästtävling. Inte för att det är så stor skillnad, men OM man nu bestämmer sig för att åka till final, är det väl alltid bra att ha ridit programmet på tävling nån gång innan?
Inte för hästens skull, utan för ryttarens menar jag då ;)