Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikettgod-morgon
Läst 1187 ggr
liljegren
0

god eftermiddag 10/4

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag har min faster och kusiner varit här och gosat med Albin :) Jag har även fått reda på att skylark har en son i sverige!?!? Hur har jag missat detta? Och varför finns han inte i blå basen? Tydligen låg han ute på hästnet i höstas och jag missade det totalt i alla gravidhormoner , försäkringskassan och renovering! Om någon är mer begåvad än mig på att leta hästar så skulle jag bli gladare än gladast om jag kunde få lite hjälp!

Paloma II
0

Idag blev det hoppträning hemma i det otroligt fina vårvädret ☀️ Efteråt var det skönt att gå naken och rulla sig 😃

GE
3

Underbart väder på eftermiddagen! Nu börjar det likna nåt :)

#0 Du får ge dig till tåls lite. Kolla TDB med jämna mellanrum. Ska ponnyn tävla måste den mätas och då måste den ha licens. Den dyker nog upp i Blå Basen såmåningom också. Nya ägaren kanske inte har hunnit skicka in papperen ännu.

Emma & Fenella var grymma idag! Fick 70,89% i sin 2:a dressyrstart (LB:1) 🏆

liljegren
0

Tålamod är långt ifrån alltid min bästa vän.. jag vill ju liksom veta nuuu! ;) fick kontakt med en kvinna som provridit en son till skylark! Hon skickade en bild o skulle kolla om hon kunde få fram fler :) jag misstänker att det är samma ponny som jag söker.. annars har han två söner i sverige, och det skulle ju i och för sig vara jättekul! Ponnyn hon provridit hade varit trevlig i alla fall :)

GE
0

#3 Jag vet, man vill liksom inte ge sig till tåls! Vad heter ponnyn, och var nånstans i landet stod han till salu?

liljegren
0

#4 Namnet på ponnyn mindes hon inte.. men hon visste namnet på säljaren. Jag har sökt lite halvhjärtat efter en hemsida.. hon som jag skrev med kontaktade säljaren själv under tiden hon skrev till mig.. så jag får nog snällt vänta tills hon svarat henne

RC71
1

Hemkommen från en väldigt trevlig helg i Kolmården och Svenska Hovslagarföreningens årsmöte. Fick i dag rapport om att min lilla irländska Kilconly Chaitriona är seminerad med Silver Shadow. Så nu får man hålla tummarna och eventuellt invänta ett marsföl nästa år.

GE
0

#5 Det finns en med samma namn som säljaren på facebook, som är medlem i den "nordiska" Connemarasidan.  Prova att skicka iväg ett meddelande vetja…

lil-sis
0

Ponny vilar fram till återbesöket så vi har ägnat oss rondörbegränsning, dvs delat hagen på två delar och dragit vatten till nya delen. Det ska grävas ner så småningom. Nästa helg hoppas jag att vi får upp vindnäten så att ligghallen blir helt färdig.

GE
0

#6 Spännande!! Är det den hingsten som var i Sverige ett tag?

liljegren
1

#7 en fin skylark-son finns i sverige :) fick svar från ägarinnan nyss :)

GE
0

#10 Så där FÅR man bara inte skriva ;) Nu måste du berätta mer…

RC71
0

#9 Stämmer. Han har tävlat i ett antal europeiska länder och är nu tillbaka på Irland som pensionär

Kjerulfia1
0

Idag hade jag och ponnyn vårt bästa pass på banan hittills, all time. Avslappnad i alla gångarter och gick i fin form utom i galoppen där hon inte orkade riktigt. Men det kommer. Hon är dyr just nu den lilla melodin. Så dyr att jag bokade in en dressyrträning på onsdag. Tänk vad utrustningen kan göra…

GE
2

Film på  dagens ritt. Emma tog det väldigt lugnt i galopplängningarna. Fenella var övertaggad på framridningen, går ibland in i nåt slags "hopp-mood" och byter galopp och har sig, så hon red på säkerhet. Drog väl ner lite…

Är hon inte bra fin, Fröken Fenella? Ser dessutom så nöjd och glad ut. En mycket vacker ponny skrev domaren :) Värmer mattes hjärta!

https://youtu.be/7HO-K3uBqVY

liljegren
1

Han heter Cushlough Dinny :) jag ska forska lite mer i mödernet :)

Kjerulfia1
0

#14. Vad fin hon var på filmen! En riktig dressyrpärla !

[RC1393]
0

Söndagens projekt: en matlåda till hästarna! Nu måste jag bara sätta kedjor i botten så jag kan fästa kompostgallret som ligger i lådan, Sparven pillar bara ut det annars.