Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 834 ggr
Kjerulfia1
0

God lunch 13 april!

En förmiddag i stallet för att jobba hemma nu på eftermiddagen. Ibland har man det för bra. 

Efter fodring och pyssel så var jag och Melody på dressyrträning för Fröken igen. Första gången sedan januari. Men vi passerade nålsögat den här gången och Fröken som är van vid alldeles jättefina dressyrhästar gillade vad hon såg 🙂, både ponnyn och vad vi lyckades med. 

På hemvägen kom det en lastbil med släp lastad med grus, det blev lite väl spännande tyckte jag och hoppade av för att stå bredvid när den åkte förbi på den lilla smala vägen. Ponnyn skötte sig ❤️.

lil-sis
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den här dagen har präglats av huvudvärk och lätt illamående. Orkade iaf koppla släpet och fylla hönätet till imorgon när vi ska på återbesök och förhoppningvis få klartecken för fortsatt träning. Första tävlingen med nya piloten är tänkt till 28 maj. Eller kanske tom 5 maj om piloten tror det är någon idé.

GE
0

Något bad av skimmelskäck har det inte blivit än 😞Det får bli till helgen…

Igår var det foto av vita blommor som gällde. Idag har jag fotograferat ett par ponnyer åt en kompis, och nu väntar två nätter i landstingets tjänst…

Ha en skön kväll!

liljegren
1

Min moster har varit här och ridit idag. Jag har ett par kilo kvar innan jag vill sitta upp.. som jag längtar!

GE
0

#3 Nu är han rund och fin!!