Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 1148 ggr
GE
0

God Morgon 14 april

Kallt om fingrarna när cyklade hem för en timme sen…

Tänk så härligt med en fodervärd som hela tiden uppdaterar med små filmsnuttar eller bilder. Något som man som hästägare verkligen uppskattar!

Mission förvänd galopp påbörjad! Jobbigt tyckte Fröken F, men hon gjorde sitt bästa glatt och villigt.  Ryttare, fodervärd och tränare supernöjda! 

https://youtu.be/WuLdHld18Qg

Paloma II
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår blev det jobb på stubbåkern och ikväll blir det markarbetesträning på Nåntuna. Underbart att solen tittar fram och att leran är en minne blott. Snart slipper dottern och jag slåss om ponnyn då det på lördag kommer en till connemara till familjen 😊 Bech's Mary Rose heter hon f-04 e. Mannin Bay Cuckoo ue. Öxenholm Markbook Kommer ursprungligen från Danmark men har bott i Sverige sen 2007 Bild kommer självklart senare 😊

lil-sis
0

Återbesök idag och rörelsekontrollen inkl böjprov är UA. Ultraljud ser bra ut men gaffelbandsinfästningen är inte fullt återställd ännu, så inte full träning än men om 4 veckor är alla gångarter på böjda spår ok så vi satsar på debut 28/5. Alla gångarter rakt fram är ok och trappar upp böjda spår två veckor i taget. Nytt ultraljud etc om åtta veckor.

lil-sis
0

Min värdelösa livmoder har vräkt ännu en fastklamrades nästa generation ponnyryttare. Så jag tröstade mig med en testtur med nya tränset. Ponny var jättefin,

liljegren
0

#3 åh :/ kämpigt värre :( Idag tog vi ett beslut jag velat om länge.. är man tio månader och 137 cm gör man sig bättre som valack.. imorgon har vi en hingst mindre

Märit
0

Javisst är det kämpigt även om man vet att det är det enda rätta. På något sätt känns det ändå som om man gör våld på moder jord…

liljegren
0

#5 nja.. känns mest trist att han är så stor för han är så himla fin :) men det är ju lättare för alla parter om han blir valack ;) vår hovslagare säger att "man ska ge dem en rättvis chans att bli valack" och det ligger väl något i det :)

starrhult
0

#4 - Oj vilken rejäl kille. Så stor är min tvååring - som för all del är ett sto. Jag undrar om hon ens blir D-ponny?

RC71
0

Min elvamånaders är 135 cm. Gissar hon blir 146-147 som vuxen. Brukar lägga på tio cm från ettårsdagen för att få fram slutlig mankhöjd. Brukar stämma bra :)

starrhult
0

#8 - Då ska hon nog bli ungefär som sin mamma då - ca 143 cm.  Det trodde jag när hon var ett år, men jag är lite tveksam. Den här brorsan stannade på 142 - och det var han redan som treåring. Nu brukar han tävla dressyr som häst, och har placeringar också :).

liljegren
0

#7 ja.. han är rätt så stor.. hans helbror var 136.5 när han var 1,5 år :) mamman deras är knappt 141 men de har ju chansen som morfar och han brukar ju lämna stort.. jag har ingnen större koll på joops ungar.. jag har ju ett sto efter honom men hon är ju 141-142, det är ju inte direkt stort. Å andra sidan var hennes mamma liten

starrhult
0

#10 - Ashfield Fancy fick en hingst efter Joop, som var hos mig på bete som ettåring - han var väldigt mycket större än de andra. Tämligen säker på att han blev överhöjdare.

GE
0

#1 Spännande! Jag känner igen namnet från resultatlistor.  Har hon tävlat dressyr och kommer från Värmlandsdistriktet? Ser fram emot bilder :)