God dag 21/4
Nu ploppar det upp fölbilder här och var på facebook.. (rätt självklart i alla avelsgrupperna ;) ) jag går bara och väntar.. och väntar.. och väntar.. i en hel evighet känns det som. Mulet i roslagen, hoppas det spricker upp!

Solen sken när jag cyklade hem i morse. Nu när det är dags att kliva upp är den borta. Hoppas den kommer tillbaka lite senare på eftermiddagen…
Varit på reproduktionscentrum, hCG sjunker som förväntat. Ponny träffar kiropraktorn idag.

Hemma efter en heldag i Tyresta nationalpark. Fint väder hela dagen, men när jag steg av tåget hemma så regnade det.
Hade tänkt rida eller tömköra idag, men ändrade planer. Jag trillade/halkade olyckligt idag och landade på sidan av låret mot en rot och har fått värsta lårkakan som gör ganska ont, så det blir bara mockning och gos med ponny istället.. Hoppas det har lagt sig tills imorgon.
Ponny var helt väntat låst i länden som vanligt men att krånglet byter sida är ändå ett fall framåt :) Ponny ville inte gå ut från kliniken sen 8-)

Go kväll Har varit lite aktiv idag, varit med och jobbat med fyra hästar idag. Busrusset har blivit lite tömkörd och herr Kråka har fått springa lina. Sedan var jag till en bekant och hjälpte henne med två hästar. En shettis som vi håller på och kör in och en treårig mara valack som linades. Äntligen ska de fixa beläggningen på vägen till civilisationen, har bara tagit ca 5 år… Ha en bra kväll!

Nä, solen kom inte tillbaka. Det blev ett kyligt regn istället. Typ höstregn. Hu!!
#1 Fin bild! Firar man inte körsbärsblommans dag nån gång vid den här tiden? Jag hade med den i en frågetävling förra året, men den blev lite för klurig…
7. Ett vårtecken med en alldeles egen dag, som firas på en alldeles speciell plats. En del av det engelska namnet finns hos ett svenskfött sto. Den andra delen av hennes namn går igen på mödernet, och utefter en lantligt belägen del av en sådan, skulle man kunna tänka sig planteringar i rad.
Exra ledtråd som gavs: Den här blommans dag firades häromveckan. Blomman på sin kvist går att sätta i vas, men knappast hela växten.
Stoets namn och blomman på svenska? Med facit i hand väldigt lätt förstås ;)
Cherry Lane var rätt svar. En del av det engelska namnet på blomman = Cherry.
Den andra delen som gick igen på mödernet = Lane.

#7 den där frågan orsakade ett antal grå hårstrån på huvudet! Fast anars är sånna tävlingar väldigt roliga :-D

#8 Jag tycker det är roligt att göra tävlingar också, men intresset för dem har varit så lågt att det inte känns värt att slösa energi på. Sen tappade jag inspiration när aramennoc lades ner också. Bara så att du vet alltså ;)
#7 Körsbärsblommans dag var 16:e april. Vet inte hur mycket som blommade då. På ena sidan som inte har så mycket sol var inte alla träd i full blom ännu i onsdags!