Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 516 ggr
GE
0

God Morgon 10 maj

Puh, äntligen ledig. Underbart är dock kort! I morgon dags för tre nya friska nätter på plåsterhuset. Förstår inte hur jag kunde lägga nätterna så illa…

Hämtade bilen mitt på dagen i går, och höll på att få värmeslag i en UL-buss med urdålig ventilation. Det var faktiskt lite för varmt för min smak igår!

Firar den här lediga dagen - och en tystgående bil - med att hoppa över sömnen. Hinner helt enkelt inte.  Får väl bli en tidig kväll istället…

Såg att SCS sökt bidrag hos SH för HWSD test. Toppen! 🙂

Ha en bra dag!

liljegren
0

Full rulle as always.. ska över till unghingstarna och fortsätta projekt tömkörning. Toppen om man kan få bidrag för det! Speciellt när man redan testat alla sina via labbet i usa pch kanske måste göra om det.. förstår verkligen varför, att det ska vara spårbart vilken häst man faktiskt testat, men det är ändå en utgift.

[RC1393]
0

Väcktes i morse av ett hamrande spöregn mot taket. Var bara ut och slänga täckte på Sparven eftersom hon blir så stel om hon står i regnet en hel dag. Får se om regnet ger med sig, för då har jag tänkt ta med mig Sparven på US-mötet i kväll och rida henne efter det. Är mycket trevligare ridbanor på ridskolan än hemma i byn😃

lil-sis
0

Crazy huvudvärk så ponny vilar några dagar. Ska rida WE-kurs på lördag är planen.

Kjerulfia1
0

Idag får ponnyn vila för jag ska på yoga. 

Igår kväll runt 2130 hade vi däremot en härlig tur i galopp på vallarna och jag hade bara t-shirt på mig. 😎 Det kändes verkligen som sommar! men lite udda eftersom träden knappt har slagit ut och gullvivor och vitsipport blommar för fullt.

GE
0

#2 Efter mycket velande hit och dit valde jag till slut VGL. Ville samtidigt testa Romantica för gulanlaget, och på SLU skulle den + 2 st HWSD tester ha gått på 2200:-. Nu blev det istället mindre än hälften $105.

Jag är medveten om att jag riskerar att behöva testa om med härstamningsanalys för att de ev ska räknas som officiella. Den dagen den sorgen tänkte jag. Annars ar jag väldigt mycket FÖR den kvalitetssäkring som härstamningsanalysen ger, men just nu är det mest för min egen skull, och så sade snåltarmen sitt också ;) 

Hoppas priset kan justeras lite neråt med bidragshjälp. När SLU gick ut med testen stod det på deras sida att den skulle kosta 825:- inkl härstamningsanalys. Nästa gång jag tittade var den biten borttagen. Jag mailade dem, och fick till svar att de måste höja priserna lite, och att uppdatering sker under maj månad.