Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 807 ggr
GE
0

God kväll 13 maj

Kallt och riktig höstkänsla, och punka på cykeln på hemväg från jobbet i morse. Fredagen den 13:e! Det är nog orealistiskt att hoppas på en lugn 3:e natt….

Ha en bra kväll trots kylan!

RC71
0

Fy sjutton vad kallt! I morgon blir det ponnyhoppning i Sala. Ska man packa mössa och vantar tro? Ha en fin kväll alla!

lil-sis
0

Planerade att rida innan regnet men på väg in för att byta om så började det, så klädde på X ett täcke (regn och kallt = stel och sur ponny) och pysslade inne i väntan på att regnet skulle upphöra men innan det skedde hade jag bättrat på huvudvärken rejält. Så vila idag.

Kjerulfia1
0

Fick en fin kvällstur i skogen och sedan avslutade vi med 15 min på banan i trav och galopp. M skötte sig jättefint, och jag var nöjd.

RC927
0

Klarade fredagen den trettonde utan missöden! Trots ridtur på Pemberley som plötsligt blev väldigt uppjagad! Men hon lyssnade ändå på mej och det känns bra!

GE
0

#1 Mössa och vantar är nog inte fel! Det brukar kunna dra lite kallt i Sala. Jag skulle vilja åka dit och pussa på Hälge (Gräns Helgonet), men orkar inte efter den här natten. Lycka till med Verdi, och lycka till alla andra Connemaror också!

RC71
0

#5 skitkallt rent ut sagt!! Blåste som sjutton och gott om uppspelta ponnyer på framhoppningen. Dagens bry för många verkade vara en oxer i lätt uppförslut sponsrad av ICA kvantum. Många stopp där och även på övriga hinder vad jag kunde se. Verdis debut utomhus. Hoppade kanon, två bommar låg lite lätt för övrigt en väl godkänd tredje start i livet :)

GE
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det hindret var rätt utslagsgivande förra året också! Bjennesby Clash på bilden hade dock inga som helst problem…

Hoppas det blir bättre väder på Rekasta nästa söndag!