God Morgon 15 maj
Våga vägra mellon! Vem vann? Frågan för dagen: Räknas Australien till Europa numera, eller är det för att landet byggdes upp av irländska och engelska/skotska straffångar som de får vara med? ;)
Igår gjorde Fenella och Emma debut i LA-dressyr. Mest på kul och för lydnaden i hoppning, men 60% trots nedragning på några punkter med koefficient 2 är inget dåligt resultat. Vinst blev det däremot i LB med 67% :) Duktig ponny och ryttare!
Ha en bra dag i det kyliga vädret!
Kanske för att de delar drottning med Storbritannien? Ingen aning, men bryr mig lyckligtvis inte så särskilt. Mellon är inget för mig som föredrar metal över schlagermusik😉
Här har vi strålande sol och varmt, men jag tvingas ändå stanna inne för att förbereda nationella talet i morgon, samt att stallet måste städas. Jag ställde till ordentligt med kaos igår när jag gjorde om i sadelkammaren, bild kommer när jag är färdig (och kommer ihåg att fota givetvis).
Igår var vi på WE-kurs i galen blåst. X bestämde genast att alla hästar på gården var hennes och därmed hennes ansvar att ha koll på. Lite svår att kommunicera med men vi gjorde alla hinder utom grinden för hon inte förstod och inte hade tid att lyssna. Klockan, tjuren, bron osv var inga problem mellan gnäggningarna och övrigt stök. Inga problem att sitta upp, parkerade bredvid en sockerbit och hon väntade som vanligt. Inte alls så sansad som hon brukar vara men har varit explosiv hela veckan. För lite arbete gissar jag.

#1 Mellon är inget för mig heller. Jag tycker den är ungefär lika intressant som att titta på färg som torkar…
Jag googlade, och det verkar som att Australien blev inbjudna pga Eurovisions jubileum förra året. Varför framgick inte riktigt, men kanske för att landet har sänt evenemanget sen 80-talet? Det var meningen som en engångsföreteelse, men de kom 5:a och därför blev det en gång till. Så en gång till nu då kanske?
#3 Haha, bra jämförelse!
Några engelsktalande hade skojat till det såg jag och sagt att det var för att de blandade ihop Austria (Österrike) med Australia (Australien) men att de inte hade hjärta att tala om för Australien att det var ett misstag😃

Brittisk humor? Österrike har väl varit med nästan från början? Har för mig att de vann en gång för länge sen med ett sömnpiller som hette "Merci Chérie" eller nåt, och var inte den skäggiga damen härom året från Österrike också?
#5 Jo, det vet jag om, men tanken var lite rolig ändå! Ingen aning om vilken nationalitet de som skojade om det hade, var på en internationell sajt så de hade kunnat vara varifrån som helst.