God eftermiddag 17 maj
Connemaraframgångar på 3-årstest! Stort GRATTIS till alla berörda :)
http://www.tidningenridsport.se/Avel/Nyheter1/2016/5/Connemarornas-dag-pa-test/
För övrigt intet nytt! Kallt känns det fortfarande (även som solen har värmt på till +14 nu), och 4 nätter på plåsterhuset väntar. Känns så där…
Känns även lite avslaget vad gäller betäckning. Romantica har ett anlag för HWSD. Därmed faller drömprinsen bort, eftersom han inte är testad. Ja, jag vet att världen är full med fritestade hingstar, men det är inte det. Jag hade hoppats så mycket på att hingsten skulle vara testad och fri, så att jag hade kunnat välja honom. Nu går inte det, och det känns trist bara för att test saknas. Det vore skillnad om han var bärare, då hade det bara varit att släppa tanken direkt. Nu maler det istället "tänk om han är fri" och det gör att jag har tappat lusten helt.
Så just nu lutar det nog mest åt att det inte blir nån betäckning i år…

Men vad trist. Kan du inte uppmana ägaren att testa hingsten? En vanlig jobbardag har det varit här varvat med urtrist pappersarbete och målning av badrumstak. Ska strax gå ner och ta in mor o barn för natten :)

Idag har vi varit på hoppträning.
Ponnyn blir helt i extas innan hon fattar att hon faktiskt FÅR hoppa. Det är en hel del ponny att hålla reda på, men när man styr på hinder har hon bara ett fokus och det är att hoppa över. Sedan måste ju piloten styra och använda benen, annars KAN vi hamna på sidan av hindret av bara farten, och då gäller det att INTE ta med sig ett hinderstöd., men hon gör inget dumt, som att bara vika av precis innan, utan det är uppenbart piloten som inte gör sitt jobb långt innan.
Idag hoppade vi en oxer på 80 cm, det största vi hoppat hittills, men har man en flygande connemara så klarar man allt. ❤️🙂, även en höjdrädd lort som jag.

#1 Jag har informerat om arvsgången och vikten av test. Men icke… :(

#2 Snart dags för en P & J med andra ord :)

#4 Ja tanken har förekommit. Kanske redan i juni…. ;) Jag är mest rädd för att hon får soppatorsk när hon inser att hon är själv på banan. Det är ju så mycket roligare när det är fler där !

#5 På de P & J som jag har varit på, har nästa ekipage alltid varit inne inne på banan. När sista ekipaget på en höjd ska gå, har näst sista stannat kvar. Om inte alla gör så, kan man säkert be om det. Det är ju en träningstävling….