God kväll 30 maj
Idag fick ponnyn en kondistur på vallarna tillsammans med den stora lugna fuxen i stallet. Mycket trav och galopp blev det. Hon var lite studsig i början och var mest uppe i luften ett tag (inga bocksprång, men väldigt luftiga galoppsteg), men sedan fick vi till en riktigt bra trav som var energisk, men sansad och hon hittade till och med formen. Galoppen blev lite lika som traven (det är ju så roligt att springa snabbt), men vi köade in oss bakom fuxen så Melody fick träna på att galoppera lite mer samlat. Väldigt nyttigt för ponnyn.
Det är mycket som trillar ner och faller på plats i den lilla ponnyhjärnan för tillfället.
och jag måste nog köpa en sommarsadelgjord till hoppsadeln…. Imorgon är det dags förhoppträning igen.
Igår tömkörde jag en stund på banan för att sträcka lite på henne. Problemet med höger galopp tycks vara löst för numer blir det rätt nästan oavsett när jag ber om galopp. Ikväll ska vi på ungponnytävling, spännande! Igår fick de beta en stund på lite mer gräs medan jag mockade ur rutan de har sommartid. Bjäldra gick från slimmad till rund om magen på en timme…