God eftermiddag 3 juni
I morse hade vi dressyrträning för Fröken igen. Det var ett tag sedan sist, mycket som har kommit emellan, tyvärr, men nu har vi bokat in en bestämd tid i veckan (730 på morgonen, enda sättet att hinna med jobbet också eftersom Fröken inte vill ha träning på helgerna) så det vore väl sjutton om vi inte ska få ordning på oss.
Ponnyn skötte sig hyffsat, nu ska bara piloten sköta sig också så kanske Fröken blir nöjd och vi kan gå vidare till nästa steg.
Ikväll ser jag fram emot egengjord Skagen, kallrökt lax, avocado och hört bröd till middag på balkongen…

Själv har jag två nätter framför mig, så balkongen får vänta. Känner mig inte så värst taggad! Jag blir så arg på mig själv att jag inte såg upp när jag lade schemat! i våras. Just den är helgen bukar kunna vara bedrövlig, man vill helst inte ha den :( Man ser de här söta, glada och finklädda studenterna när man åker till jobbet, och man träffar många av dem senare på natten. Då är de inte så söta, glada och finkläddal längre, och det är inte precis glitter de har i håret heller!!
Sist jag jobbade brände jag av en röntgenbild, och det visade sig att det finns en liten spricka på ramus (bäckenet), som jag fick när jag cyklade omkull. Inget som man gör nåt åt, bara att bita ihop och jobba på, men det förklarar åtminstone varför det har gjort så ont när jag har försökt sätta mig på cykeln!
Så det blir nog bilen den här helgen också…
Ha en härlig kväll i det fina vädret alla lediga ☀️

Årets varmaste dag? Nu kom iaf en åskskur och trycket över ögonen lättade något. Mer regn tack! I morgon väntar tidig uppstigning och SHs årsstämma i Skara. Ha en trevlig fredagskväll alla! :)

#2 Passa på att fråga SH vad de tänker göra åt att SvRF inte går ut med att de tilläggsregistrerade ponnyerna måste ha sitt svenska reg nr i TDB för att överföringen av resultat till blå basen ska fungera. Som det är nu betalar SH för en tjänst som inte fungerar, och avelsföreningarna betalar i sin tur för det…
Det behövs en storstädning i TDB och det är nog bara SH som kan trycka på…

#3 Tar med mej frågan!

Kväll!
Lider av "informations-koma" men intro vecka ett av två till sommarjobbet avklarat. Måste ta med mig en vattenflaska till nästa vecka, annars lär jag väl få solsting. Tack och lov skulle det bli svalare väder i helgen, då kanske veden blir klar och vi kan börja se över sommarhagen.
Trevlig kväll!