Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikettgod-morgon
Läst 977 ggr
starrhult
0

God eftermiddag 4/6

Jag har suttit på akuten i några timmar - infektion från helvetet! Nu både antibiotika och kortison. Jättehög sänka.

Men har roat mig med att följa ConnemaraHÄSTARNA på dressyrtävling på Skogslotten. Det var uppmuntrande värre. I LB kom Starrhult Dundee placerad delad 3:a, Holmtebo Yeats placerad 5:a och Holmtebo Yippie placerad 6:a. Ardas Aries ej placerad nr 10. Kul bland alla stora! Ännu roligare i LA - då vann Starrhult Dundee på 69,34 poäng - han är dessutom en liten kat.D :)

GE
0

Fy då, var försiktig! En infektion med jättehögt CRP (antar jag att det var), där man också ger kortison är inte att leka med!  Du fick väl första dosen antibiotika intravenöst? Tur iallafall att du hade nåt att roa dig med under väntetiden, för du var väl inte fysiskt på Skogslotten hoppas jag, men en sån infektion??

Jätteroligt att det gick så bra för din uppfödning!! Grattis!

Natten blev precis så jobbig som jag befarade. Mycket bråk på stan, många blev ordentligt påpucklade. Andra ramlade helt för egen maskin…

Dags att ladda för nästa natt, som förmodligen blir likadan…

starrhult
0

Om CRP är sänkan - så ja den var jättehög (140). Nej ingen spruta med antibiotika, men dubbel dos i dag. Ingen risk att jag överanstränger mig för tillfället, jag övervakar hästjobbet men annars mest sängläge. Inte roligt med feber heller i värmen.. Equipp on line är lite kul i alla fall! Roligt att se poängen efter hand. Roligt att ponnyerna som tävlar bland hästar inte längre verkar illa sedda (alltid i alla fall). Men jag väntar fortfarande på att någon ska synas på nationell nivå också 😉. I Östergötland är det ju  rätt Connemaratätt - så roligt att dom syns. Ökar förhoppningen att fler kan få vara kvar hos ryttare som passar - även när ryttaren räknas som vuxen.

Kjerulfia1
0

#0 Hoppas det ger med sig fort.

Idag har jag shoppat hela eftermiddagen. Vi ska ju på bröllop nästa helg och det slog mig för ett par dagar sedan att jag borde nog uppdatera garderoben inför händelsen. Snygg klänning hittad, men även ett par tyglar, en ny grimma, gympadojjor till stallet, T-shirts till stallet… och vad var det mer?  jo en ryktsten.

Idag blev det en skogstur med klättring för ponnyn. Nästan bara skritt (eftersom det inte går att göra annat i vår skog pga stenar och rötter), men en liten kortis trav, som var riktigt lugn och fin. Det passade oss alldeles utmärkt eftersom ponnyn har haft både hopp och dressyträning i veckan.

lil-sis
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tömkörde lite igår kväll. Kommer bli finfint när hon orkar lätta i fram :)