Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 762 ggr
GE
0

God Morgon 19 juni

Morrn! Ska snart åka på en snabbvisit till UPK och fotografera lite. Tur att det inte regnar, eftersom mtt objektiv inte är så värst vattentåligt…

Ha en bra dag!

lil-sis
0

Vi ska färdigställa ligghallen sedan så ska ponny röras på. Lär vara trött, jag alltså, så jag tänkte rasta av på töm, lång, låg och rund :)

Coromant
0

Hoppas du fick fina bilder på Upk!   Dom hade gjort ett jättejobb med banan som stod under vatten igår.

Punkity
3

Vi har varit på utställning idag =) 

På RIKS i somras fick vi 87796 och silver, idag blev det 87787 och silver igen =) Vi kikade lite på de andra connemarorna som var två ston med föl, jättefina! Gedion var dessutom helt tagen av fölen och ville inte släppa dem ur sikte!

Punkity
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
lil-sis
0

Det gick visst bra för de också :)

GE
0

#3 Grattis!!

GE
0

#2 Fina och fina… det är inte så lätt att få till hoppbilder på låga höjder, Jag ska tanka ur kameran nu, och se om det blev nåt…

Jag tyckte banan så bra ut, mot för vad den brukar kunna göra när det har regnat kraftigt. Den sväljer ju inget vatten alls verkar det som, blir en sjö på en gång…

Bra vattenträning iallafall ;)

liljegren
1

Lugn dag idag. var inne på akuten igår.. skämskudde på.. "jo jag har astma men jag har inte haft problem med den på länge så jag har inga mediciner hemma…" då är man glad över förstående och trevlig personal. Kommer ett sto här ikväll.. glad att hon har ett par dagar kvar till brunst för jag är INTE fit for fight idag.. Fastnade ett tag ute när jag lunchade ponnyer som inte får gå på bete än.. fölen är så fantasktiska att titta på! Hopp och skutt och lycka rakt igenom.

liljegren
0

#3 Grattis! :)

Punkity
1

#6 och #9

Tack så mycket! Han är väldigt tacksam att ha med sig och öva på. Fick beröm av både domare och ringmaster för att han verkade så snäll <3

Kjerulfia1
0

#3 Grattis ! Idag var det en pigg ponny som fick komma ut på vallarna och i skogen. Hon jobbade på bra i traven, trots att det fanns mycket störande moment omkring så som radhusägare som var ute i trädgården och ponnyben som bara ville springa fort. Hon är inte tillräckligt stark ännu för att jag ska få ihop henne i galoppen, men den gick i ett sansat tempo så jag var nöjd. Hon och polaren hade visst sprungit en del i natt, och på ena bakskon såg det ut som ena skänkeln hade fått sig en liten vridning, så det är ett litet glapp till hoven, men efter att ha klämt åt ena sömmen så hoppas jag att den sitter kvar tills hon ska skos om en vecka. Den glappade inte när vi gick iallafall så det är väl ett gott tecken.

monsterpony
0

#3 Grattis!