God morgon 20/6
Idag flyttar Midas till eget hem där han får en alldeles egen matte och lekkompis. Känns faktiskt väldigt bra. Trodde att jag skulle tycka det var jobbigt men det är en bra människa (annars säljer man ju i och för sig inte)
Promenerat med X på morgonen. Bryr sig inte om bilar eller bussar men skramlande släp gillar hon inte. Inte heller tomma (skramlande) timmerbilar som kommer i 70. Men jag är inte så förtjust i de heller…

#0 Ska han bo nånstans i närheten? Det är ju alltid kul att se dem växa upp, även om man inte äger dem längre :)
Hästfritt idag, och tre nätter på plåsterhuset väntar. I morgon kan det nog bli lite tight med sömnen, pga date med hovslagaren. Toppen dock att att han kan ta Roma på samma sväng, när han ändå ska dit och ta hennes skäckiga hagkompis. Det kan vara värt lite sömnbrist. Får väl sova igen efter nästa natt..

#2 han ska hela vägen till vängsbo/edsbyn.. skickar med papper om ungponny-akriviteter och hoppas på att få se bilder på honom från treårstesten :) Han fick största guldstjärnan idag vid lastningen! 10 min från att jag gick ut genom dörren till huset till att han var lastad o vi åkte.

Dagens!
Här jobbas det äntligen och drog igång ordentligt på en gång, är inne på mitt fjärde 7-19 pass idag, imorgon blir det fyra timmar kortare och på ons-tors är jag ledig. Sovmorgon inplanerad redan nu, för säkerhets skull.
Ska försöka ta mig i kragen och lina herr Kråka i kväll, så att vi har lite mindre med sprattel när jag sitter upp imorgon.
Ha en fortsatt bra dag!

#3 Kör försiktigt hem nu 😉

Här går det sakteliga framåt - även om jag känner mig som "skröppeltörparn" personifierad. Det blev en penicillinkur till, eftersom jag började bli sämre så fort jag slutade med den första. Tydligen skulle doseringen skett annorlunda för tillräcklig effekt. Men nu har jag faktiskt orkat med lite longering/tömkörning veckan som varit + ett lugnare ridpass. Utöver lönearbetet är det inte så mycket ork kvar till annat. Segt och trist - men nästa vecka ska det vara semester, så då hoppas jag att jag åter är i lite bättre trim igen. Bästa Hanna S har tagit hand om Bingo ett tag - hoppas han är snäll och sköter sig 👍
Idag har vi tagit paus fast vi ska åka och tävla 10 juli. Hade tänkt komma igång i helgen efter tre veckors semester (för Sparvens del, själv har jag ingen rast eller ro), men så var det tråkigt väder. Idag jobbade jag 10 timmar och när jag kom hem var jag tvungen att börja pyssla med en ny hage till mina nio ungkaninsterrorister som syrran jagat runt gården idag. Nu saknar jag en av dem, får se när han bestämmer sig för att dyka upp😴
Tömkörde X på kvällen. Ganska fin.

Äntligen hemma och snortrött efter en intensiv arbetsdag och sedan sadelprovning. En stycken bättre begagnad hoppsadel blev det . Nu måste jag verkligen sälja de andra jag har hemma så jag kan köpa en dressyrsadel också… Suck, denna prylhobby man har. Men vad gör man inte för att få en nöjd ponny.

#7 Jadu, Skröppeltörpan, du skulle ha haft första dosen intravenöst!
Älskar btw låten om Skröppeltörpan, Måns me läppa osv med Monica Z 😃