Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 589 ggr
RC927
0

God förmiddag 5/7

Sitter i solen o njuter o hästarna är inne o vilar lite efter tömkörningen! Det blir ingen semester för dem.Mallan håller vi igång hela sommaren, tycker det funkar bäst på henne! Hur gör ni andra som har äldre hästar?

Kjerulfia1
0

Jag håller igång Melody hela sommaren också, även om hon bara är 6. Min erfarenhet är att om de går på bete behöver man hålla igång dem för att de inte ska bli smällfeta med risk för fång och andra otrevligheter. 

Ur en mataspekt är det mycket lättare att ställa av dem på vintern då man kan reglera matintaget. 

Idag är det dags för min och Melodys första terrängträning ever !  Det ska bli jättespännande och roligt !!!  Hoppas bara jag får dit någon av de tillfrågade som kan fota. Det vore kul att ha.

RC71
0

Äntligen lite lovande väder. I kväll slår vi vallarna! När man tar eget foder så delas sommaren upp i livet före och efter höskörd :) Det är ju viktiga strån det där. För övrigt jäser ponnyerna på betet och Verdi ska sättas igång igen efter sin ledighet.

GE
0

När jag åkte hme från jobbet i morse var det kanonfint. Nu har det regnat en stund, och åskan mullrar på avstånd. Hoppas den inte kommer närmare…

#1 Var någonstans är terrängträningen?

lil-sis
0

Ingen sommarvila. Idag hoppade hon felfritt på 60cm i Järfälla.

Kjerulfia1
0

#3 Den var på Åby i Långhundra för Vicky. 

Melody var mycket tydlig med att det är fälttävlan som är hennes grej. Jättefin ponny med öronen framåt eller som propellrar hela tiden. Fin och avslappnad trav och galopp, bra språng även om vi hade två stopp i början. Vid upphoppet så bockade hon till i ren glädjeyra när hon hade hoppat upp så jag var lite ovanför sadeln ett tag, men höll mig på hästen. 

Men hon tyckte att vatten, det ska man INTE vada igenom det kan man titta på. Så det måste vi träna på.

GE
0

#5 Åh, vad synd. Dit hade jag ju lätt hunnit….

Kjerulfia1
0

#6 Jag kan säga till nästa gång. Det lär inte bli den sista för oss och  Långhundra är ju bara 20 min bort med transporten :)