Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 807 ggr
GE
1

God Kväll 8 juli

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En skön och ledig dag, som nu ska avslutas med grillning hos grannarna.

Måste du komma och störa oss. Lura upp oss i solen, när vi hade det så skönt i skuggan nere vid bäcken, ser Romantica ut som hon säger…

Kjerulfia1
0

Film från terrängträningen i tisdags är på G. Pratade med tonåringen idag. 

Idag blev det en tur i skogen med ganska mycket klättring för att sedan avsluta med galopp på vallarna. Bra framåtbjudning, och när vi gick in på storvolt så orkade hon hon till och med samla sig i galoppen i båda varven.  Hon är så duktig nu den stora ponnyn. Man kan nästan inte tro att det är samma ponny som i vårvintras, eller bara för en månad sedan. 

Undrar om vi kan våga oss på tävlingsdebut, typ LC på KM i dressyr i oktober?

liljegren
0

Trött. Sjuka fölisen mår bättre men inte helt bra. Får trösta mig med att hon får miljöträning, om än en dyr sådan. Två ston är konstaterat dräktiga idag. Det tredje betäckta är ju inte här men hon har inte kommit om i brunst i alla fall. Rebell har haft tömkörningsgjord och träns på sig ett par gånger och idag pillade jag lite i bettringarna. Nästa veckas mål är att ha introducerat tömmarna. Han är en duktig tvååring, lycklig den som köper honom.

liljegren
0

#1 klart ni ska!

liljegren
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Appropå livet om de där barnen som fick åka transport på enskild väg ner till en badplats… mormor fick åka i transporten med denna dam för hon hade inte åkt så mycket, om hon alls hade åkt innan.. undrar vad som hänt om man gjort så idag.. Annat var det med säkerhetstänket då :)

GE
1

#4 Haha, ända ner till Västergötland?

När jag var liten och på ridläger, fick vi alltid åka i transporten ner till badplatsen. Eller "finkan" som vi kallade den. Skitspännande tyckte ett gäng 11-12 åringar!

liljegren
0

#5 haha.. nä oj.. det var ännu tidigare i ponnyns liv som jag förstod det ;)

monsterpony
0

#4 Kul att höra. Gemma var mor till en av de connemaror som frälste mig.

RC927
0

#2 Vad skönt! Snart är fölisen hemma igen! Jag o en till åkte i vanlig hästtransport från Solvalla till Mälsåker på Selaön efter en tävlingskväll, hästen i också. Det vågar man ju knappt tala om idag, men det var längesen!

Sassenach
0

#2 har åkt både hästlastbil och transport, hästlastbil från stallet upp till betet där vi skulle hämta en massa hästar bla i lastbilen, det var ju ca 2 km och gå dit så vi var ett gäng i lastbilen. Transporten delade jag med gamlingen när vi åkte hem från betet, detta var bara för några år sedan innan vi skaffade kamera till släpet, vi ville ha övervakning i transporten om han skulle få problem med balansen.