Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 731 ggr
Akerberg
0

God morgon 14/7

Dagens to-do-list innehåller tömma och städa bilen (halva är full med jobbrelaterat o andra halvan är sadelkammare…) gärna tvätta den på utsidan också. Kanske blir en sväng till Ikea efteråt

liljegren
2

Igår kom fölisarna hem! De går hos mina föräldrar för där ska vi inte ha några föl nästa år. Rota är ett seglivat virus som jag förstått det så det är nog bäst att göra så. Embla var i alla fall piggare än jag trodde och Pyrrha var som vanligt :)

GE
0

#1 Härligt att de äntligen är hemma!

Jag är också äntligen hemma efter en riktig grisnatt, och nu blir det sova av!

God Natt 😴

lil-sis
0

#1 Skönt att de är hemma och att ni har möjligheter att ha de på annat ställe! Jag ska in till Uppsala och returnera saker till Hööks, köpa Therapearl till X ben och äta sushi. Kanske handla lite annan mat också :-)

Kjerulfia1
0

Idag blev det en kortare ridtur. 

Lite uppvärmning i skritt och trav på en grusväg, sedan lite dressyrjobb i långgräs, och avslut med galopp på en annan skogsbilväg. Det enda jag har att klaga över är att man måste rida fram och tillbaka… men Melody tyckte det var en ypperlig idé att springa ifrån alla blinningar.  Dressyrjobbet blev ju inte direkt effektivt bland alla insekterna, men hon gjorde sitt bästa.

Paloma II
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag påbörjade vi att måla bommar och plank. Sen blev det en mysig uteritt med Mary och Paloma som avslutades med att skritta i högt gräs - jobbigt tyckte damerna. Becka hann även med att träna till utställningen på riks. Damerna får sova inne ett par nätter då Mary är sååå trött och hon ska tävla i Tierp på lördag.