Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikettgod-morgon
Läst 1260 ggr
liljegren
0

God eftermiddag 19/7

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Han är en sån liten gobit, vår toyboy!

GE
0

Här är en annan liten godbit (kat C) som jag såg i Tierp.
Troja f-04 e Rooar u Lovöns Diamant e Spinway Corona

Nu är det bara två veckor kvar till semstern :)

liljegren
0

#1 åhå! Har du möjligen fler bilder? Lilla Athena är ju e. Rooar :)

GE
0

Från framridningen bara (tror jag, kan kolla mer noga i morgon)

GE
0

Sött litet huvud ❤️

lil-sis
0

Två pass idag. Jag trött. Ponny duktig och fick beröm för riktigt stark bakdel :-)

Akerberg
0

Heldag i stallet med storstädning. Blev så fint så nu får hästarna hålla sig utomhus ;)

starrhult
1

#1 - Hennes mamma och pappa känner jag mycket väl :). Träffade Troja också när hon var liten. Roligt att hon också kommit ut på tävlingsbanan. Rooar visade en enorm hoppvilja när vi tränade löshoppning som treåring och mamma Diamant köpte jag ju av Gisela efter att hon varit utlånad till Vera. Snällast av snälla - men hade en gammal skada som medförde att hon inte kunde ridas.

RC71
0

#1 Han präglar verkligen sina avkommor. Kämpa på. Då kanske du hinner besöka Riksen? :)

Kjerulfia1
0

Idag när jag skulle hämta Melody i hagen så var det precis som hon sa, ridtur? Näh, jag står rätt bra här med min polare. Vi hjälps åt med att hålla insekterna på avstånd. 

Pay and Jumpen i söndags gick rätt bra. Lasta , åka låda och stå och vänta i lådan var inga problem. Nytt ridhus med en hel drös B- och C-ponnyer som var där samtidigt innebar att hon var ganska spänd. Då hon inte ville slappna av så blev det mycket action och att hitta formen var svårt. Jag hade fullt upp med att försöka få henne slappna av.  Melody ville inte fatta vänster galopp och tyckte istället att det var läge att bocka rakt upp och ned två gånger. Jag tror att det blev lite mycket i hjärnkontoret för henne. När småponnyerna försvann ut och vi var tre lite större ponnyer/hästar kvar så blev hon mer avslappnad och skötte sig bättre.

Vi hoppade 50 och 60 cm. Det märks att hon tycker 50 är barnsligt lågt, och det är först vid 60 som hon faktiskt skärpte sig och inte bara rusade fram.  Men målet med dagen var att åka till nytt ställe och ta oss runt en bana. Det kommer att bli fler pay and jumps till hösten, det är säkert. Piloten måste också träna på sin sits, just nu ser hon mest ut som en säck potatis 🎧 .