Go'middag 25 juli
Dagens ridtur startade 745 för att hinna ut innan det blev för varmt. M tyckte inte alls att det var rätt tidpunkt att lämna hagen så tidigt på morgonen.
Idag blev det en nätt runda på 25 km (hade bara tänkt 20, men mätt på eniro stämde inte med verkligheten). Jag hittade fantastiskt fina sandvägar att galoppera på, dvs vägar som man inte grusat om på väldigt lång tid. Ponnyhästen var mycket piggelin/trotsig. Taktade en hel del, att få en fungerande trav var något vi jobbade med, hon ville mest galoppera. Så ingen trav innan hon slutade takta, ingen galopp innan hon slutade takta osv. Det var bara att vara envis. Hon gick i riktigt fin form i skritt, då blev piloten glad.
I eftermiddag blir det bad i någon sjö….
Vi vilar :p X var ganska lugn när jag gav lunch och bytte vatten. Verkar som att det är ok att stå inne på dagen men blä på natten. Har tid på kliniken på fredag.

Här är det vaaaaaarmt!
En vecka kvar på semestern, men jag smygjobbar lite grann i maklig takt och njuter av att inte ha några måsten. Så skönt. Synd att kursen drar igång tidigt. Annars hade jag nog haft semester lite till.

#0 Oj, vad du är duktig! När jag cyklade hem från jobbet i morse 07.30 var det redan +23. Det höll på att knäcka mig, trots fina cykelvägar ;) Inte har det gått så bra att sova i värmen heller, så idag blir det nog inget vettigt gjort!
Hoppas att väderprognosen från yr.no håller. Regn och åskskurar i morgon mitt på dagen! Det ser jag fram mot :) Trots att jag inte alls gillar åska!
Här är det +32 och ponnyerna får vara inne på dagarna och vila - vilket de verkar uppskatta mycket. Ridning blir det tidig morgon eller sen kväll. Träningen till riks fortgår - igår blev det lite träning på naturhinder. På bilden är det min dotter Rebecka och Mary, som är den som får följa med till riks i år.
Här väntar vi fortfarande på nya dojor. Hovis kommer i veckan, hoppas jag. Vi är anmälda på hemmatävling nästa helg så är lite smått nervös, Sparven har stått i två veckor nu🤐 Jaja, veterinärerna hade gjort det enkelt för mig med vaccination i alla fall, som måste vara gjord innan dess- de har drop-in tider på onsdagar! Bara att lasta och åka och inte behöver jag ringa och boka i förväg! Har oerhörd ångest över att ringa till folk, så väntar ni ett samtal från mig är det bättre ni ringer upp, det är helt ofarligt enligt min förvirrade hjärna😃

#5 vilket perfekt hinder! Lite otympligt att släpa till Knivberga bara ;)