Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: tävling-utställning-och-evenemang
Läst 2621 ggr
Punkity
0

Riks och mästerskapen 2016

Nu äntligen har ju propparna kommit! =D Vilka ska åka?

Coromant
0

Vi åker dit,  troligen med Coromant och Chalmer men vi har inte riktigt bestämt än. Hoppas på en jätterolig helg och att många kan komma.

lil-sis
0

Vi ska. Piloten ska rida ridklass och working hunter om inget kommer emellan. Och utställning förstås.

RC71
1

Vi ses där :) Vilka hästar som åker med har jag ännu inte bestämt. Verdi kommer troligen gå några klasser i hoppning. Hoppas på många deltagare och en riktigt rolig helg tillsammans med likasinnade! :)

monsterpony
1

Årets connemarahöjdpunkt inbokat. Jag avser att vara där och connemaraskåda och vara avundsjuk på alla andra, som vanligt.

Hoppas att det blir många som kommer och att vädrets makter är på vår sida.

Punkity
1

Jag var första gången förra året och hade SÅ roligt. Men lite stressigt var det att hinna riva av ridklass, WHP och utställning på samma dag. Jag lär få åka själv den här gången också när det är längre bort (Grevagården är nästgårds för oss så det var lätt att lura med medhjälpare ;))

Jag jobbar dessutom på fredagen så vet inte om det är värt att köra drygt fyra timmar med en 24-åring antingen sent på fredagskvällen eller snortidigt på lördagsmorgonen.

Kjerulfia1
0

Jag kan inte i år. Börjar jobba den helgen (ska ut i skogen i två veckor), men passerar dagen innan med ponny och packning från de småländska skogarna.

Punkity
0

Är M med utan dig? Eller är det en annan ponny du lämnar av?

RC71
1

#5 Finns säkert hjälpande händer på plats när du väl kommer fram :)

RC71
1

#6 vad tråkigt! Du får komma till Långarnö 4 september i stället :)

GE
0

Jag jobbar den helgen (sista rycket innan semestern), men fodervärden hade planerat att åka ner med Fenella. Nu blir det inte så tyvärr :(

Hoppas det blir många deltagare och bra väder!

lil-sis
0

Ev slår jag till på en LB på fredagen också när vi ändå håller på.

Kjerulfia1
0

#6 #9. Det är M som kommer med hem upp efter vårt semesterkollo i de småländska skogarna. I år blir fokus kondisträning och distans. Den 4:e är det meningen att klubben ska arrangera div II ponnydressyr. Nu verkar det iofs som att det bara är ett lag anmält så då kanske det inte blir något.

monsterpony
0

#5 Hoppas att du kan komma. Han var ju så fin i fjol och ni är väl regerande mästare i skritt vid hand… 😉Som RC71 säger går det säkert att få hjälp på plats om du inte kan övertyga någon hemmavid om att ta en ponnyweekend i Norrping.

#10 Trist, trist. Du kan inte övertyga fodervärden om att ha kvar henne över sommaren och tävla i dressyr-mästerskapet? Det verkar ju ha gått bra för dem i dressyren om jag minns rätt.

GE
0

#13 Wishful thinking tror jag :( men hoppas kan man ju…

Punkity
1

Jag har anmält till utställning i helgen, är dels nervös för själva grejen (jag har ju bara ställt på förra årets RIKS) men jag är också lite orolig att inte få 9 på skritten igen, jag har ju varit så mallig sen i somras ^^

monsterpony
1

#15 Friskt vågat hälften vunnet. Se bara till att försöka hinna med bussen. ;) Då har ni gjort vad ni kunnat och sen är resten upp till domarens tycke och smak.

Punkity
0

# 16

Bussen ja! Tack, det hade jag glömt!

lil-sis
0

Lade om träningslägret så vi skulle kunna vara med på dressyren också men kan inte anmäla eftersom X är ponny. :-(

GE
0

#10 Varför går inte det?? Är inte ryttaren senior?

lil-sis
0

Jo senior men X är reggad som ponny och blir automatiskt anmäld som ponny och då säger TDB ifrån.

starrhult
0

#20 - hade samma problem när det var på NFK. Men det gick att ordna till manuellt av SCS på något sätt. Ring ansvarig där och hör hur du ska göra.

GE
0

Det borde ju funka, eftersom tävlingen är för ponny OCH ridhäst. Kanske säkrast att skicka en anmälan direkt till arrangörsklubben? Så att hon inte tappas bort…

Kjerulfia1
0

# 20 Jag tror att arrangerande klubb får gå in manuellt och fixa det i TDB på något sätt.

lil-sis
0

Ska ringa resultatansvarig i eftermiddag.

lil-sis
0

Hon har frågat förbundet om hjälp. Jag lär ju inte vara den enda som har problem tänker jag.

hanna-norrk
0

Nej, vi är ett helt gäng här i Östergötland :) Alla som har inmätta ponnyer men som rids av överåriga;) Får hoppas de löser det snart!

Coromant
0

Är det någon som har fått svar hur man anmäler ponny med överårig ryttare?

lil-sis
0

Ridsportförbundet påstår att det går. Har skickat en skärmdump till resultatansvarig enl proppen och hon skulle prata med förbundet igen.

lil-sis
0

Nu är det ett halvblod anmält till LB:1.

GE
0

Nån som inte läst proppen mao 😃

hanna-norrk
0

#29 Jag tror problemet är att våra ponnyer är inmätta som just ponnyer, de som är ridhästar i systemet verkar inte ha problem att anmäla;)

lil-sis
0

#31 Jo det är det som är problemet. Eg borde man ju bara automatiskt hamna bland ridhäst när det är så. Bör inte vara så svårt att fixa. (Eftersom klassen är öppen för båda.)

starrhult
0

Det borde ju eg. vara två olika klasser - ponnyklass och hästklass, då är det inget problem hur liten "hästen" är. Man har ju olika resultatlistor, så det skulle ha varit det enklaste. Men när jag (eg. Bingo) drabbades av problemet - så anmälde jag ändå. På något sätt ordnades det i alla fall i slutändan …

lil-sis
0

Ja som i mästerskapsklassen!

lil-sis
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Problemet är ju att det inte går att anmäla :(

starrhult
0

#35 - ja, det verkar ju som att det har ändrats - för två år sedan gick det .. Men det kanske har att göra med att det var tvunget att funka för ungponny med överårig ryttare då - nu finns ju tydligen inte avd B längre :(. Hoppas det ordnar sig snart!

lil-sis
0

Vi får maila resultatansvarig med klass, ponny och ryttare.

monsterpony
1

Jag var inne och kikade på blå basen nu på förmiddagen och det var en hel del nya namn bland de anmälda. Ska bli kul att se ponnyerna och kanske lära känna nya connemarafans också.

GE
0

Så jättesynd att jag inte har möjlighet att åka! Går på semester 1 augusti, men jobbar hele helgen 29-31. Så är det att vara landstingsanställd :(

RC71
1

#39 Trist! Vi får försöka rapportera så mkt vi hinner

monsterpony
0

Jaha… Hur många har börjat bada sina ponnyer än då? 😉

RC71
0

#41 Bada? Det är ju nästan en hel evighet kvar innan helgen ;)

monsterpony
0

#42 Jag vet ingenting om tidsplanen för ponny-bad… Men jag trodde att man behövde hinna bada ett antal gånger för att få dem riktigt vita… :)

Putsa utrustningen då? Det är väl ingen som orkar rida i värmen ändå… :)

RC71
0

#43 Finns dom som badar tre dagar på raken innan. Det är jag alldeles för lat för :)

monsterpony
0

Är det därför du satsat på brun hingst? ;)

RC71
0

#45. Ja enbart därför! :))

Punkity
0

Jag hoppas på många bilder från er som är där! Ponnyn är inte anmäld p.g.a. massa jobb men jag hade tänkt åka själv och kika. Nu verkar det inte bli så heller, är schemalagd så mycket att jag knappt vet vad jag heter.

GE
3

Jag kommer att starta en ny tråd för bilder och resultatrapportering. Hoppas den blir mycket aktiv under hela helgen :)

RC71
1

#48 Kommer ha det hektiskt men lovar försöka lämna rapporter i mån av tid. Imponerande antal starter (70)i dressyren på fredag inleder helgen :)

GE
1

Rena Östgötaderbyt i några klasser ;) Jättekul med så många starter! Synd att det inte blev lika många i hoppningen, men Sundbyholm Summer Games snodde nog en del. Närmare 30 Connemaror anmälda dit…

Startlista dressyr
http://www.knivbergasrf.se/globalassets/knivbergas-rf---ridsport/dokument/startlista-tider-dressyr-connemara.html

Startlista hoppning
http://www.knivbergasrf.se/globalassets/knivbergas-rf---ridsport/dokument/startlista-tider-dressyr-connemara.html

Hoppas alla som är på plats får tid att att rapportera lite :)