Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 1093 ggr
monsterpony
0

god morgon 21/8

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God förmiddag får man väl säga så här dags.

Här börjar solen titta fram så smått. Snart dags att ta itu med brödbaket. I morgon är det äntligen dags att rida igen! Ska bli kul att pröva nya ridbyxorna och se hur mycket de skaver…

Igår blev det en liten tur till Bjärka Säby och dressyrtävlingarna där. Fina omgivningar och det blev inte sämre när det var en connemara i topp.

Kjerulfia1
1

Idag blev det ännu ett banpass för Melody. Vi red igenom delar av LC:1, och jag inser att ponnyn faktiskt verkar kunna göra rätt saker vid rätt bokstav, så vi kanske gör tävlingsdebut på KM i början av oktober… Sedan avslutade vi med att öva galoppfattningar, vilket gick galant. 

Dressyrpasset igår var det första sedan början av juli och hon skötte sig så bra. Fin form i alla gångarter och hon fixade öppna i trav för första gången.  Jag var supernöjd.

GE
0

#0 Vilken är det då? Det  var ju Connemara i topp i alla tre klasserna :)

monsterpony
0

Holmtebo Unique.

GE
1

Tog en sväng förbi UPK och kollade lite på WE. Åkte dit för att se Connemaran Tubber Lad, som jag inte sett på många år. Jag trodde inte ens att han levde. Så roligt att se honom i fin form och lugn och trygg, Han har verkligen hittat hem!

Tubber Lad f 99 e Island Lad u Drumhill Rose e Loughlum Sadat.  På mödernet går han tillbaka på Fionnuala (hans mormorsmor).

Island Lad är e Kilgreany Lad, som är far till Grey Ladyfriend, stamsto på Grän. Det får mig att undra om inte lite av Tussabarnens "look" kommer från det hållet?

Hur det gick för Tubber Lad vet jag dock inte, jag var tvungen att åka. De var iallafall väldigt nöjda med sin Tubbe :)

GE
1

Ringen? Kallas det så?

GE
3

Söt ponny!

Akerberg
0

#5 Lans ur tunna, ring, lans i tunna. Kan dömmas som tre separata hinder med varsitt betyg eller som ett med ett betyg. Ringen ska låsas med tummen så den inte glider ner över handen som den ser ut att ha gjort på bilden (säkerhetsrisk) Fin ponny 😊

GE
2
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

#7 Fördel stora tassar med andra ord?

Många regler att hålla rätt på. Den här ryttaren tyckte jag var duktig som red så fint, trots en skadad arm. Fick sen veta att man red så i den svåraste klassen ☺️