Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 1876 ggr
Connie90
0

God morgon 4 september

Hoppas ni får fint väder idag på utställningen! Glöm ej att uppdatera en massa sedan med fina bilder för oss som inte har möjlighet att åka ☺️

Sassenach
0

Morgon!
Jobb idag 7-19, vet inte om jag kommer ihåg hur man gör, har varit ledig fem dagar i rad. Lycka till på utställningen idag!

Annars hoppas jag på att den sjuka hästen på ridklubben enbart har en rejäl förkylning. De valde att ställa in dagens ponnydressyr, för att förhindra ev smittspridning, om det nu skulle vara något annat.

Ha en bra dag!

Connie90
1

#1 hörde om det eloge att de hanterade det så snabbt. Hoppas ej det e något allvarligt, de har haft sin del av elände redan! Tråkigt för alla ponnyryttare, men de kommer fler tävlingar i höst.

liljegren
4
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Liljegårdens Athena fick 39 p och Liljegårdens Isolde 37 p Med febrig ponnyvisare åkte vi hem efter unghästklasserna. Hoppas det gick bra för övriga deltagare :) Men dagens bästa vinst var nog att båda fröknarna var så duktiga att lasta, både hemma och på utställningen. Tack Lotta för ett trevligt arrangemang! Hoppas det blir fler gånger!

GE
3

Det blev en kanondag! Jättetrevligt från början till slut, och dessutom ett perfekt väder. Jag ska lägga upp bilder  så fort jag kan, måste bara vila lite först….

Tack Lotta, domaren och funktionärer, och tack till alla utställare. För flera var det första gången de visade häst, och de gjorde de med bravur!

Märit
2

Roligt med lokalutställning! För oss var det jätteroligt att vår oerfarna fyraåring som var så outhärdligt (?) yrsig för ett år sedan nu har mognat betydligt. Stod stilla i transporten både resa och vid väntan och sedan klart lugnare under hela visningen. Omdömet var i huvudsak positivt och det är vi glada för.

lil-sis
0

Tummen upp för lunchen också! X ska ligga i hårdträning fram till sista utställningen i november. (Dvs göra mer än skrota i hagen) så hon får tillbaka son övelinje och kanske kanske går att skrämma fram den fina traven ur. Den hon har när hon inte är så uttråkad att hon nästan trillar omkull :p

kicki80
1

Tack för en trevlig utställning😀. Vi visade Rebell för första gången i vår ägo och är väldigt nöjda med dagen. Vi laddar om för en ny utställning i November och tränar på att ställa upp och stå stilla på bortaplan😉.. Hemma funkar det ju bra men värre borta..

Märit
0

Fantastiskt roligt att det kom en hingst! Det är lite mer av satsning!

RC71
2

Tack alla ni som gjorde denna utställning möjlig! Ordningen är återställd här på Långarnö och min lilla flock går nu och betar på visningsplatsen. Tänk vad trevligt det blir när Connemarafolk strålar samman! :)

Kjerulfia1
0

#7 Att stå stilla är inte lätt ! 

Melody har extremt svårt för detta, speciellt när man ska ställa upp för domaren,. Men hon var betydligt mer still och avslappnad vid utställningen på Långarnö idag än vid Riks förra året så det går framåt. Lastning hemma och borta gick jättebra och hon stod lugnt och stilla i transporten, sen blev hon lite snurrig utanför, men det var ju så mycket som hände runt omkring, vem kan stå still då? 

Utställning är ju en bedömningssport, och det är ju intressant att se vad olika domare anser, och hur hästen har utvecklats. Det är ju dagsform och första intryck med allt vad det innebär. 

Kul att se alla fina connemaror och träffa alla som var där :)  Platsen var ju som gjord för utställning!

GE
1

Här kommer lite bilder

Klass 5.  Sto 1 år. Liljegårdens Athena 98877

GE
1

Klass 7. Sto 3 år. Liljegårdens Isolde 97867

GE
1

Klass 17. Val 4-8 år. Wal's Chalmer 78898

GE
1

Klass 18. Val 9 år & äldre. Ocean Murphy 77797

GE
1

Klass 9. Sto 4-7 år. Bastubackens Olivia 88887

GE
1

Klass 10. Sto 8-12 år. Liljegårdens Cherry 87878

GE
2

Klass 11. Sto 13 år & äldre. Lindens Bonny 98889 Res. BIS

GE
1

Klass 12. Sto 4 år & äldre, ej stbf. Stockmossens Rosina 99888 BIS

GE
3
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Klass 14. Hingst 8 år & äldre. Backuddens Rebell RC 104 88798

GE
2

Stockmossens Rosina

GE
0

Tack igen för en jättetrevlig dag!!

Märit
0

Härligt Gerd med alla fina foton! Det var jättefina priser för klassvinnarna som du bidrog med!!!

RC71
0

Fina bilder! Backuddens Rebell kan jag inte se. Bilden verkar inte kommit med.

Connie90
1

Vad roligt att se Cherry, hon e mamma upp i dagen! Vad lyckat att ni hade tur med vädret också. Avundsjuk på alla närvarande ☺️

GE
0

#23 Det är ett bildspel med två på Rebell, Har för mig att man måste ändra till "full version" i mobilen för att kunna se bildspel.  För det är i telefoen du inte ser dem väl? Jag har min på full version och ser dem. Syns i min dator också.

GE
1

#22 Tack Märit, roligt att du tycker så :)

Här är dina finingar

Wal's Rossin

GE
1

Wal's Rhonda

GE
1

Rossin, tjuvfotad under visningen

GE
2

Din inackordering är en supersöt ponny med trevliga ägare! För mig kommer han att alltid vara "Klisterlappsponnyn" efter den irländska hästhandlarens taffliga försök att lägga till sitt prefix i passet ;)

D.S Shadows Mr. Big Star

GE
2

En annan Gävleponny som jag är personligen är väldigt förstjust i.
Laurel of Coilltedubh, och senskimmel också ju ;)

GE
4

Färger och sånt…

Stockmossens Rosina har rejäla "blodsmärken" på båda sidor. Det är antagligen  inget annat än hopklumpning av pigment, men det finns en sägen om hur de uppstod. Ett Arabiskt fullblodssto bar hem sin döda husbonde hängande över halsen. Blodet färgade halsen röd, och gick inte att tvätta bort. Samma natt födde stoet ett föl, med ett likadant märke. Man anser att alla bloody shouldered Araber härstammar från just detta sto. Det finns också fler varianter på samma tema ;)

Märit
0

#31 Känner igen den rara historien, men hade glömt! Tur att du kommer ihåg!

starrhult
0

Så roligt att se fina bilder, när jag nu själv fortfarande är ganska "fastspikad" här hemma.