God Morgon 8 september
Håller med liljegren i gårdagens inlägg. Dagarna ser rätt likadana ut. Jag ska dock men inte klaga. Har haft några sköna lediga dagar i det fina vädret, men nu är det dags igen. Tre nätter på plåsterhuset väntar…
Till helgen är det ett reg/nat meeting i Gagnef. Så många som 28 Connemaror anmälda i klasser från LB till MSV. Synd att man inte kan åka dit :(
Ha en fin dag!
I dag har hovslagare varit här. Behöver fortfarande assistent att leda och hantera hästarna. Men kan i alla fall borsta och pyssla lite. Jag har inte riktigt tålamod med att vara så begränsad i min rörlighet, och viss värk hela tiden. Ska i alla fall försöka börja jobba lite nästa vecka. På sätt och vis får jag bättre information och omhändertagande när hästarna(djur) skadats än när det nu gäller mig själv. Nu känner jag mig ganska "dumpad" - har ingen ansvarig läkare eller mottagning dit jag hör. Har egen träning med program från sjukgymnast - men inte mer. Roligt att hästarna så tydligt visar glädje över att jag "återuppstått" - så otroligt "putsad" och "sniffad" har jag sällan blivit
Samlar energi för att börja projekt "bygga muskler på två månader". Varannan dag är planen. Bommar, skritt i skogen. Vi får se :D

Alltså hästar kan verkligen det här med att ge en gråa hår.. Bentley drog rakt genom staketet på sjukhagen (trästaket med slanor i trä) så nu går han i vanliga hagen.. bättre att han är lugn i stor hage än att han far runt som en blådåre i en liten hage, antar jag.

Bra dag på jobbet . Snällla hästar , gott kaffe och en härlig septembersol !
Jo , jag har världens bästa jobb 🙂
Dag mellan två nattpass betyder bara pyssel och mys med hästarna.. Och lite ommöblering hemma..

#3 Hade du väntat dig något annat? ;)

#6 han är verkligen sin mors son.. så nä, egentligen inte ;) men man kan väl få hoppas i alla fall

Hm, hemma tre timmar senare än beräknat pga tågstrul från Tokholm. Lastbil som kört in i järnvägsbro…
Försöker förstå hur jag ska få över filmerna från terrängträningen i tisdags från paddan till datorn (som inte är en MAC)…. Frustrerande. Om någon har tips tar jag tacksamt emot dessa.
Träningen gick ok annars. Ponnyn var som ett popcorn, det blev lite mycket intryck tror jag, men hoppade som en dröm. Det konstigaste hindret var tujjor, men det fixade hon galant. Däremot att galoppera innan på ett vettigt sätt var ju värre, det blev mest på stället och uppåt och det var svårt att få henne att slappna av. Funderar på om det är sadeln som spökar igen. Hon har ju musklat på sig en del.
När vi skulle hem gick hon i princip rakt på transporten. Jätteskönt att det funkar.
#8 iTunes