Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 1273 ggr
GE
0

God Morgon 11 sptember

Idag är det 15 år sen 9/11 attackerna. Jag minns det som igår…

Cyklade hem genom ett öde Uppsala. Kulturnatten i all ära, men inge vidare kul att jobba. Jag har inga problem med överförfriskade ungdomar, men berusade äldre paranta (tror dom) damer har jag svårt för. Dryga och vilket vokabulär!!

Nu dags för sängen, sen stallet och framåt kvällen ska jag räkna lite på vilka som skulle ha blivit meetingbästa Connemaror i Gagnef. Kan vara intressant hur det slår poängmässigt med reg LB och nat MSV på samma tävling.

Ser ut att bli lika fint väder idag också ☀️

liljegren
0

Resultatet igår var långt ifrån det bästa.. men hon uppförde sig bra och jag är nöjd med det. Nu ska Isolde få vila ett par veckor, sen blir det sadel på för att försöka få till någon slags vettig ridning innan hon går på mammaledigt

Kjerulfia1
0

Sitter och redigerar film från terrängträningen i tisdags. 

Idag blir det en skogstur för ponnyn, det har varit mycket bana nu i veckan.

RC71
6
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hemkommen från Vattholma med ett färskt avelsdiplom. Kilconly Chaitriona fick 99898 =43p på sin visningspremiär. Kan inte vara mer nöjd med denna lilla häst. Hon har nu varit i Sverige i sex veckor och var knappt ledbar när hon kom. Tar allt med ro och glimten i ögat. En riktig Connemara helt enkelt! :)

GE
0

Grattis! Fin ponny!

GE
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För Connemarans del blev det C-ponnyernas dag hos Gagnefs RK

Om ett meetingpris skulle ha delats ut, hade segraren varit Camber Star med 73p! Så mycket blir det för en 4:e plats i Msv B+ samt seger i både MsvB och Msv A. Därefter Oilean Carna med 37p, Idylle med 32p och Celtic Glashouse Mist 27p.

Bästa kat D blev Birchgrove Diamond med 11p för seger i LB och placering i LA.

Camber Star sto f-06 e Garryhinch Finn - Clonkeehan Ghillie of Ard
Oilean Carna val f-06 e Gloves Bobby - Ganty Blazer
Idylle sto f-02 e Kamik Breeze - Finney Master
Celtic Glashouse Mist sto f-08 e Dexter Lam Pondi - Corcullen Silver Belle
Birchgrove Diamond val f-02 e Kilmore Diamond - Wings of VIctory -

Marginalerna är dock ibland väldigt små, och det är inte alltid som antalet placeringar speglar prestationen. En ponny som jag följer med stort intresse är Fideli QQ (e Flynn). Jag har kontakt med ryttaren då och då, och igår skrev hon att dubbelnollan i MsvB var en av de absolut bästa rundorna någonsin, och bara en pinne från placering. De startade också två MsvB A:0 under meetinget, och var precis utanför placering i båda. Om inte om hade varit i form av ett nedslag i varje klass, skulle det ha blivit en 2:a plats i den ena, och seger i den andra. Den lilla damen gillar att springa lite för fort, och då blir det nåt nedslag pga orutin.

Fideli QQ verkar nöjd med sin LA-rosett iallafall 😃