God morgon 12 september
Det blev ytterligare en natt för mig. Kunde inte motstå att få en liten x-inkomst, då självrisker på både häst och katt har grävt ett skapligt hål i sommar. Fördelen att gå in extra är också att man kan förhandla sig till att få gå hem tidigare :)
Nu är det bara att sova, och sen väntar två ordinarie nätter…
Red en härlig runda med sällskap idag, på Pemberley. Mallan fick vila. Hon behöver göra roliga saker. Är man 26 har man gjort det mesta många gånger! Både jag och hon behöver nya idéer, ja främst jag förstås! Någon som har kommit på nåt kul att göra med den äldre hästen?

Brottats lite med tonårskaxiga beteshästar. Inte så kul när det rör sej om stora halvblod.. Nåväl, jag blir ofta påmind om hur lugnt o skönt det blev när sista halvblodet lämnade Långarnö runt 1999. Och då var mina halvblod betydligt stabilare i temperamentet än dagens "moderna sporthästar" :/

#1 Provat på bruksridning? Det kan vara lagom krävande för en äldre häst. Är den fortfarande väldigt pigg och rask, finns det ju alltid beridet bågskytte.
#3 Tack för tips! Från bruksridningen kan jag ju plocka övningar. Fanns mycket som jag tror hon skulle tagga till på! Bågskytte skulle hon nog gilla, men kanske inte jag😉

#1 WE!

#4 Jag tycker det är kul, men det behöver ju inte betyda att du gör det. Tycker du kan prova om du får chansen. ;)

TREC?
#2 Ja, på den tiden var dom ju inte så elektriska… dvs risken för kortslutning betydligt mindre….
Tack för alla tips. Blivit lite peppad nu!