Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 734 ggr
GE
0

God Förmiddag 7 oktober

Vilar mig i form inför helgen på plåstehuset! Har suttit och kollat runt på Equipe, och jösses, det verkar ha regnat irländska Connemaror in över Sverige på sistone. Hittar nya namn precis hela tiden…

Snart dags att fundera på ett regntäcke till Romantica. Någon som har tips på nåt bra och prisvärt? Jag hade ett fint, men det har hennes ohängda släkting (inga namn nämnda ;) massakrerat till oigenkänlighet…

Ha en fin helg ni som är lediga!

Sassenach
0

Dagens! Ledig hela helgen, men jag ska kuska runt på herr Kråka som ska få slita lite för brödfödan. Idag är det hämtning av hö och halm på schemat. Ska även klämma in lite hästmotion. #0 Jag köpte förra året ett Horze regntäcke till kråkan, bra pris med tanke på kvaliteten, ligger bra och hade lite reflex invävt i kantbandet.

Kjerulfia1
0

Snart hemma igen efter en tur till de södra delarna av vårt vackra land. Jag ser fram emot att få rida i den nya dressyrsadeln idag.

RC927
0

#0 Jag är helförtjusta i Amigotäcken,de passar mina connemaror perfekt! Ridit en tur på Pemberley idag , det blåste väldigt så hon var lite på tårna(jag med när det knakade i träden).

starrhult
0

Hansbo Basic Reflex (taftfoder) ca 700:-. Shire (100g foder) ung. Samma pris. Har fungerat bra för mig

liljegren
0

Håller med starrhult.. shires täckena är slitstarka o bra :)

starrhult
0

Kom på att jag förra året köpte ett regntäcke som heter Globus Alma - fodrat 100 g, och reflekterande gul färg. Kostade under 600:- och har varit extremt regntätt och hållbart. Finns ofodrat också.. Nog allra bästa faktiskt :)

GE
0

Tack för alla tips! Globus skulle passa fint, eftersom jag ska beställa ett träns därifrån. Hur är täcket i storlekarna?

starrhult
0

#7 För Electra som har stl 135 var 135 lagom - det var rymligt men inte för stort. Skulle nog passa som 140 men inte större. Hon hade det som enda utetäcke höst, vinter och vår (men bara vid blött väder). Väldigt självlysande och mycket reflexer - så det var lätt att hitta henne i hagen😁. Nästan som nytt fortfarande!