Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 884 ggr
GE
0

God Morgon 9 oktober

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Such a night sjöng Elvis! Det skulle jag också göra, om jag bara orkade. Det känns som att jag drar åt mig patienter hela tiden. De bara dräller in liksom…

Ha en fin dag ni som ska vara vakna!

Söt-Fionn igår. Man måste säga att de får fina rosetter i Sundsvall!
Foto: Mari-Helen Dahlberg

Kjerulfia1
0

Suger fortfarande på karamellen från igår. Fasen vilken bra dag. 

Idag blir det en skogstur med ponnyn, och lite galopp på vallarna, om det slutar regna vill säga.

liljegren
0

Rebell har haft sadel på sig för första gången idag. Nemas problemas sa han.

[RC1393]
0

Jag har inte hunnit göra så särskilt mycket med lillfågeln sedan lektionen i onsdags, men den lever vi länge på. Första gången vi skulle göra öppnor i galopp och ponnyn fixar det på första försöket som om hon aldrig gjort annat. Förhoppningsvis hinner jag rida innan det blir mörkt i morgon!

GE
0

#2 Blir han 3 nu?

GE
0

Följde lag-SM i fälttävlan på equipe på eftermiddagen. Så spännande! Kanske inte lika spännande som att vara på plats förstås, men bra mycket bekvämare än att stå i snålblåst och frysa nere i Skåne.

Gräns Helgonet hade ett fint läge efter 71% i dressyr och fefri hoppning igår, och gjorde en bra runda i terrängen och slutade på en ind 4:e plats.  Hans lag Baståsen 1 kom dock precis utanför placering (6:a), medan Baståsen 2 kom 4:a.

Vilken eldsjäl hon är, Sanna på Baståsen, som åker så långt med ett stort lass ponnyer.Hon brinner verkligen för fälttävlanssporten!

Grattis till alla, och speciellt till Helges ryttare Jossan!

Bild: Helge och Jossan 2015. Idag kan han spegla sig och vara stolt!

liljegren
0

Han blir 3 nästa år ja :)

Märit
0

Och Rohanna gick felfritt i en"svår" Lätt B idag i Täby. Det var bara 2 av 26 starter som nollade. Chalmer nollade i samma tävling i Clear round.

GE
0

#7 Kul!!