Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 840 ggr
GE
0

God Morgon 2 november

Vilket busväder det var igår, men snön uteblev åtminstone. Romantica stod inne tills hovis varit hos henne.  Släpptes ut sen trots vädret, men hon såg rätt nöjd ut i sitt nya regntäcke och ett stort lass ensilage framför näsan.

Var nog lite väl optimistisk när jag åkte ner till Däckia för en stund sen. Mer än 20 bilar i kö till drive in, och första bokningsbara tiden 11/11…

Att man alltid ska vara så sent ute!

Sassenach
0

Dagens Det regnar fortfarande, måste nog städa då, eller? Väntar på att finkan ska bli klar hos verkstan, så vi kan hämta hö. De håller tydligen på mellan däckbytena. I natt har hästen klättrat i badkaret i hagen, lagt sig ner och doppat hela huvudet under vattnet. Medans mamma diskuterat min kommande ridlektion med en ny tränare, gällande sadel och vad vi ska göra på lektionen. Jag drömmer inte normalt om man säger så. Ha en bra dag alla

Punkity
0

Jag sitter och kollar kraftfoder. Jag behöver putta i lite mer protein, har tidigare fodrat med Krafft Muskel men tänkte kanske gå över till någon melassfri lusern istället.

RC927
0

Haft en kiropraktor till Mallan idag. Kiropraktorn tyckte Mallan var i bra form för sin ålder. Det var lite att behandla. Det roliga var att kiropraktorn hade ägt en halvsyster till Mallan, också efter Lambay Inver, Brolötens Solitär. Hon var född 1978.

RC71
0

#3 Tror jag har någon bild på Solitär från Enköping  1987 🙂

RC927
0

#4 Har du möjlighet att visa bilden vore det jättekul. Då kan jag tala om för kiropraktorn var den finns!

RC71
0

#5 Jag ska leta…