God dag 3/11
Idag var det lite vita korn på backen även här. Har haft en diskussion med fölstona om att man inte får mobbas bara för att en råkar vara skäck. Utan framgång dock ;) tur att bentley är fördomsfri ;) har för mig att jag läst att de andra har svårare att läsa av skäckar? Och på tal om färger.. när kommer det mer färglära-artiklar, GE? ;)

Dagens!
Jobb idag, hästarna behövde inte gå ut i snöfallet direkt på morgonen innan jag åkte. Vi har massor med inhoppare på jobbet just nu, vilket gör läget lätt förvirrat för oss som brukar vara på avdelningen.
I kväll blir det lugnt hemma, kanske plockar lite.
Nu ska jag ladda för rast, ha det!

Dags för 2 nätter i landstingspyjamasen igen. Om jag orkar ska jag ställa mig i drive-in kön för däcksbyte i morgon bitti.
SM-final. Från första omgången kat C går 3 Connemaror vidare. Ingen felfri dock.
I kat D blev det 5. En felfri där: Bjennesby Shania. Kul!!
#0 Det var bara tänkt som en väldigt basal färglära. Grunden för att kunna pussla ihop olika hästar och få fram möjliga färger. Det bästa sättet att lära sig förstå.
Man lär sig också genom att ställa frågor, och läsa svaren på andras frågor…
Ställ frågor i Hästfärger FAQ (tråden finns under lexikon)

Så är inomhus-SM avgjort. I kat C tog sig 2 av de 3 Connemarorna runt med den äran. Bäst lyckades Lofty Rose of Tralee på 12:e och sista poängplats Fideli QQ strax nedanför på samma fel, men med ett pet mer från första omgången. Av de 29 startande stannade 13 ut sig, så det var nog ingen lätt MSV A.
I kat D tog sig 2 av de 5 kvarvarande runt. På delad 6:e plats Bjennesby Shania och Snowy Dawn. Av 31 startande stannade 8 ut sig.
Guldet i kat C togs av Snow Flake riden av Philip Svitzer. Hon är med största sannolikhet en rasren Connemara, men det lär vi aldrig få klarhet i. Strax efter hitkomsten från Irland tappades hennes pass bort, och hon blev registrerad som okänd ras (00) född i Sverige, med ett annat namn än det ursprungliga…
På bilden med brorsan Tom i sadeln på SM för några år sen. Fin ponny!!