Godmorgon 4 november
Idag blev det en ledig dag. Otroligt skönt måste jag medge.
Och det är dagen före den stora stormen. Novemberkåsan körs i en fyrklöver runt "byn", och både stallet och hemma ligger ju mellan två specialsträckor så vi lär ha ett surrande ljud utomhus hela helgen. Våra ridvägar är iallafall inte påverkade. Hoppas de får en lyckad tävling.
Idag är det vitt ute, frost och en tunn, tunn hinna snö. Ponnymässigt blir det träning idag, men på vallarna. Banan lär inte gå att använda (den fryser), så broddar på och det ska nog gå bra.

Åkte från jobbet tidigare i hopp om att hamna bland de första i drive-in kön hos Däckia. Icke sa Nicke! Det var 14 bilar i kö när jag kom dit 06.30. Gav upp direkt!!
Nu är det bara sängen som gäller. Däcksbytet får vänta tills måndag.
När jag släppte ut efter veterinären igår var det grönt. Två timmar senare alldeles vitt. X är skodd, ska försöka dra av skorna idag, hon får galna styltor. Solen skiner och jag är galet ridsugen men det får bli nästa vinter. :'(

Äntligen fredag! Slitig vecka med mkt jobb. Lite vitt puder har vi här men inte på långa vägar så mkt som vissa andra. Ha en skön kväll!

Ska smörja upp smågrabbarnas träns till imorgon. Blir att gå upp tidigt och putsa skitgrisarna :) bad får de klara sig utan. Tacka vet jag torrschampo!
Igår var Mikaela och Chalmer på dressyrträning , super bra träning för båda två. Chalmer orkar på ett helt annat sett nu. Vi ser verkligen fram emot nästa år och hans kommande tävlingar. Han är anmäld på en ponnydressyr i dec men står som reserv så vi får vänta och se.
China är fixad och färdig inför ponnyutställningen imorgon. Hon ser ut som en brunbjörn i all päls men en väldigt söt sådan.
Idag blev det en ute ritt med alla tre, reflexvästar och reflextäcken på.
Äntligen en dragbil till bara mig igen. Törstig som få men lär inte åka iväg själv på längre resor på ett par år, åker vi hela familjen åker vi ändå Superben :-) Trots detta skippar vi utställning imorgon, dels vill mitt bäcken inte åka så mycket bil eller springa med ponny och dels har jag haft sammandragningar sedan oerhört stressig kväll i onsdags, så det är så mycket sängläge som möjligt som gäller. Barnsligt glad över gammal bil :-D Har velat ha en Disco sedan jag först åkte en typ 1997.

Idag är ponnyn gratis. Det är bara att hämta….

#7 någon kanske tar dej på ordet ;) Vad har hon nu lyckats med?

#7 när ska jag komma? ;)
Jag blir bara mer och mer kär i ponnyn jag lånar för varje gång jag träffar henne. Så fantastiskt underbar. Nu när jag börjar jobba, och det e mörkt och dåligt väder om vartannat, samt att sonen r pälsdjursallergiker så har man övervägt att lägga hästeriet på is ett tag… Men så kommer man upp till stallet och mår SÅ bra! Då har man glömt att det e svårt att se finger framför näsan, att det blåser sbö/regn i sidled och att man måste stå utanför dörren och klä av sej när man kommer hem.

#8 Hon ville absolut inte göra som piloten igår. Skritt funkade fint jobbade på i fin form och ställning, men i trav, då lyfte ponnyn både här och där, så till den milda grad att sadeln åkte på sniskan (ja, jag måste köpta en kortare dressyrgjord för hon verkar ha tappat några sommarkilo…) och piloten damp i backen. Ingen våldsam avsittning utan ganska lugn, gled väl snarare ut sadeln, men jag landade rätt på ett muskelfäste högt på rumpan och det är fortfarande inte skönt.
Det är ju inte så att jag begär något omöjligt utan det är att lyssna på piloten, att behålla form och ställning i skritt och trav.
Ska diskutera nästa steg med lite duktiga människor idag och i veckan, och se hur vi tar oss härifrån. När hon är med på noterna är det en toppenponny, men det hjälper ju inte när man känner att det inte funkar.

#11 Låter lite jobbigt det där. Bra du inte gjorde dej mer illa