Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 672 ggr
RC71
0

Godmorgon 9 november

Insnöad kan man säga och bärgningsbilen ligger på tvären hos grannen. Ganska nöjd att Verdi fick broddat och snösulor i går. Blir lätt "skomakarens barn" när man har mkt att göra. Ni som måste ut i trafiken, kör försiktigt!

RC927
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inget stall planerat idag! Hoppas nu bara att medryttarna klarar av att ta sig ut! Broddar är på sen helgen, dock inga snösulor. Förra säsongen klarade vi oss utan. Har ni snösulor på eller inte?

Kjerulfia1
0

Själv har jag varit ute och åkt låda med ponnyn till tränare T nu på morgonkvisten i det intensiva snöandet. Rätt slirigt och inget jag rekommenderar andra, men jämn låg hastighet så funkade det. Det positiva idag var att jag lastade M själv både på hemmaplan och på anläggningen i snöstorm kändes det som.

Annars känns det mest som att vi tränar inför provridning på spanska ridskolan. Inte riktigt det som är meningen… men vi kämpar på och jag sitter kvar. Vi gör dock framsteg, men fasen vad trist det är när det inte funkar som man vill. 

Nu är jag helt mör i hela kroppen och skulle helst vilja ha en bubbelpool och sedan massage, en soffa och en Irish coffee…. men istället är det jobb hela eftermiddagen.

RC71
0

#1 Snösulor på. Tänk på att broddarna inte kan göra sitt jobb om hästarna får styltor av snön.

Sassenach
0

Eftermiddag! Slitit av skorna från Kråkan innan utsläpp, hovis kommer tidigast om två veckor. Han får nog dock gå barfota en sväng nu. Lugn dag hemma, nu fyra dagar jobb som väntar.

liljegren
0

Mina är barfota :) skönt att slippa tänka på brodd och sulor! Fölen har haft rally i sin hage idag. Det är lätt att fastna där.

GE
0

Vitmögel överallt! Fy tusan! Ikväll blir det apostlahästarna till jobbet, en nätt promenad på 45 min om det är barmark. Bussarna kör fast, plogbilarna lyser med sin frånvaro, och det går inte ens att få ut bilen från parkeringen.

Det enda som är värre är väl valresultatet i USA. Good Night America!

lil-sis
0

Sulor på. Eller ja från imorgon då.

lil-sis
0

Hade jag vetat att det är snö resten av vintern hade X fått gå barfota till i vår men redan nästa vecka hotas det med regn och någon plus = isgata av snön. Så därav full vinterskoning.

MrsM
1

Nu kom jag hem… mitt i natten… med sista tåget mot Halmstad. Intressant studiebesök i Stockholm i snökaos… damen som försökte skotta ut sin Audi med en liten leksaksskyffel var bäst . 😂  Dessa 08:or…