Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 625 ggr
GE
0

God Morgon 12 november

Morrn! Fy vad jag ogillar vintern. Jag blir deppig av snö och kyla. Tänk om man kunde göra som björnen, gå i ide och krypa fram nån gång i april. Minus 9 nu, och  bildörrarna har frusit.  Man får hoppas de tinar upp framåt dagen!

RC927
1

Idag och i torsdags kväll var det härliga ridturer i snön, och i torsdags kväll lite månsken också ! Önskar att snön kunde ligga kvar!

RC927
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kom ej med i förra inlägget?

monsterpony
0

Jag tar tusen gånger hellre en vinter med mycket snö än en vinter utan snö. Jag har provat båda varianterna ett antal gånger.

Men gårdsstädningen som skulle ha varit idag fick bli inställd pga snön. Det blev en lugn ledig dag istället.

Sassenach
0

Dagen!

Hade sovmorgon idag då jag inte började förrän 10.00. Jättefin morgon och dag över Roslagen, solen skiner och några minusgrader.

#0 Har för mig man kan minska problemet med frusna dörrar om man smörjer låset ordenligt med olja och gummilisterna med vaselin eller silikon. Hoppas den tinar för dig!

Ha en bra dag alla!

Akerberg
0

Ägnar dagen i tvättstugan och åt att städa hemma, dvs sånt som man inte orkar efter jobbet när man jobbar över varje dag. Jobbar även lite nu med pappersarbete som inte hunnits med i veckan när det praktiska arbetet dragit ut på tiden

RC71
0

Blev en jobbardag här. Skulle egentligen varit på Gotland och ID-kontollerat russföl. Men pga jobb som släpar efter fick jag hålla mej hemma för första gången på 11 år. En jättevacker vinterdag har det varit! God kväll från Långarnö :)

MrsM
0

En dag på connemarakontoret är snart avklarad. Och en härlig höstsolspromenad.

GE
0

#4 Jag är nog bästa kunden på OK vad gäller låsolja/spray och siikonstift, men det hjälper inte alla gånger. Speciellt inte när det snöat. Hur noga man än borstar av snön, och smörjer lås och lister, så fryser det när temperaturen sjunker. Bortsett från det, samt att kranar och slangar fryser, och den ständiga oron för kolik pga för litet vattenintag, så gillar jag vinter och snö - på bild! Jag gillar till och med när snöstormarna viner utanför fönstren. Så länge jag slipper gå ut ;)