Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 812 ggr
RC927
0

God middag 14/11

Nu är det riktigt grått och trist och småregnar. Red Pemberley på förmiddagen och ibland syntes solen😊😊 Idag tyckte Pemberley att där marken var framplogad, där var det läskigt! Nu vill hon ha vitt!

liljegren
0

Smältgrader. Broddarna sitter på skorna, jag tänker inte ramla mer. Stonas magar jäser, somliga av fler skäl än mat. Pyrrha växer något grönjävligt.. hon är nu större än 9 månaders fölet och nästan lika hög över ändan som mor sin! Jag kanske inte behöver fundera så mycket över var jag ska hitta en stor häst ;)

GE
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#1 Vore väl synnerligen smidigt att slippa leta stor häst ;) Har du mätt henne?
Har för mig att Fenella var ca 125 cm vid årsskiftet (6 mån), och 135 cm vid nästa årsskifte (18 mån). Slutmåttes 147 cm (8 år). Jag tror på ~ + 20 cm vid ca 6 mån.

På bilden är Fenella exakt på dagen 11 mån och ungefär 130 cm.

Såg att Toyboys och Secrets pappa varit ute och sprattlat fint med benen i helgen. Kom 3:a i LB:1 och 2:a i LA:1. Tidigare i höstas vann han en reg LA:1 på 71% :)

Dags att ladda med Otrivin,  snyta sig och åka till jobbet🤢

liljegren
0

Njae.. för en tid sen med tumstock utan vattenpass.. ska försöka mäta henne när hon är 6 månader.. om jag kan hålla mig till dess.. ;) Vacker redan som föl! Ja det verkar gå bra för honom :) jag har tidigare skickat bilder på hans avkommor, tänker att det kan vara roligt att ha sett i alla fall.