Godkväll 5 december
Första julmiddagen. Knytkalas med gamla arbetskamrater. Gondor fick en ofrivillig vila. Igår motionerade jag både honom och mig själv med en promenad för hand med mest skritt men också lite trav i långsamt joggingtempo. Knöligt frusna stigar gör att det inte går att rida ordentligt. När kommer snön? Jag längtar! Men bara drygt två veckor kvar till att ljuset kommer åter! Jippie!

Framåt lucia ska det visst bli snö här i Uppsala enligt yr.no. När jag åkte hem i söndagsmorse kom det några fjun som täckte marken. Precis lagom enligt mig.
Blir ingen mogontråd av mig idag, kan inte välja diskussionsgrupp - igen! Ska starta om datorn, men det får bli sen när jag har sovit. Har en natt kvar innan ledighet.
Men jag längtar efter att få så mycket snö att det blir mjukt och det täcker all sten vi har på stigarna här. Ikväll var jag ute på Gondor men det går inte att göra så mycket annat än att skritta. Det blir dessutom så mycket ljusare.

#2 Jag älskade snö och vinter förr i tiden. Det var när vi flyttade till Uppsala som den kärleken tog slut. Det är skillnad på vinter i Gävle och vinter i Uppsala ska du veta. Här på slätten driver det, och isen under snön blankpoleras a la rodelbana! Hur mycket snö som än komer blir det raskt isigt och jäkligt!
Håller dock med om att det blir ljust och fint, men för det räcke några fjun ;)