Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikettgod-morgon
Läst 917 ggr
monsterpony
0

God morgon 10/12

Denna december bjuder på det mesta i väderväg. Idag är det dimma modell tätare. På schemat står en tur ner på stan för att införskaffa Eurosar, städning och lite annat småpyssel. Och kanske ta itu med att uppgradera operativsystemet på datorn. Vill egentligen inte, men det börjar bli svårt att spjärna emot längre nu…

GE
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det började snöa i 04-tiden i natt. Den här bilden tog jag på väg hem från jobbet. De har byggt en minirink på "mitt" torg (Brantingstorg) i år. Med ljus som pendlar i rött-blått-grönt-gult, och med musik i högtalare. Många är sura för att halva parkeringen försvann, men jag tycker det är jättefint. Fast det kan ju jag tycka som har 2 min gångväg förstås :)

Det ska visst snöa i morgon också säger yr.no. Hög tid att ta fram kameran för lite julbilder mao, men först ytterligare en natt på plåsterhuset.

Ha en bra kväll!

Märit
0

Ja, här är jag så nöjd över att snön kommit åter. Idag har vi släppt in lilla Porschan i stolösdriften. Vi valde att ta ut fyra av de sju för att det inte skulle bli för rörigt. Vår Rossin och en till connemara samt de två thinkrarna fick vara ute och en connemara stannade kvar med gamla lilla islandsstoet som för övrigt ser ut som en lite större Porschan. Kvar var också stora thinkerkorsningen som är et ganska tufft ledarsto. De var väl inte helt vänliga med Porschan henne, men vi släppte ändå in de fyra undan för undan. Mest bävade jag nästan för vår unga Rossin eftersom hade en långtgående plats att bevaka, men tillsammans med gamla snälla islandsstoet var hon den snällaste. När lunchmaten kom la vi två högar på långt avstånd och då tänkte inte Rossin och islandsstoet dela med sig. Men där gick gränsen för Porschan. Bakbenen trummade och hon visade tydligt att det var hennes mat. Både Rossin och islänningen lommade besvikna där ifrån. Sedan tittade vi på en ny stallkatt.

Kjerulfia1
0

#1 Tänkte, att det var en snygg upplyst ridbana ! 😃

GE
0

#3 Lagom till en mini-shetland :)