God Kväll 3:e advent
Nog är det bra konstigt att folk går ut i skor som knappt är gångbara på barmark?
I morse snöt jag gipsdamm ur näsan, efter att ha gipsat bortåt 20 handleds och fotledsfrakurer under natten. Fattar man inte att det blir halt när det snöar??
Ur samhällsekonomisk synpunkt vore det bättre utan snö, men fint är det!
Bild: Den blå varianten av minirinken
Igår köpte jag vintertidstövlar då mina gamla fick lämna in efter förra säsongen. Utbudet var dåligt tycker jag! Rider folk i ridhus och står i varma stall så att de inte behöver varma stövlar? Vackert ute idag med snö som stannat kvar på träden.

Jag köpte broddar efter att ha vurpat mer än en gång på samma promenad.. dom sitter inte så bra när det är snö och is dock.. har fått rekomedationer att köpa icebugs.. vi får väl se. Toy boy är på g efter en kortare vila. Var en fröjd att titta på honom idag. Flyttar fint för skänkel och tar rätt galopp i fattningarna utan att rinna iväg. Duktiga lilla ponny!

#1 En kompis har ett par från Mountain Horse (active rider eller nåt) , som hon är väldigt nöjd med. Hon har varken varmt stall eller ridhus.
Jag köpte för många år sen ett par termoridstövlar från Hööks. De kostade inte mycket, är kanske lite klumpiga men super för övrigt. Jag köpte ett nummer större och lade i en sula av lammull. Vid normal kyla räcker det med ett par sockor. Om det är riktigt kallt termosockor. Har stått i kalla ridhus i många timmar utan att frysa om fötterna.
Jag har ett par broddade skor som hjälper men inte till 100% och ett par med rågummisula.

Jag har gamla modellen av Börjes Snowdonia, helfodrade med fårskinn, använder ullstrumpor och då fryser jag sällan om fötterna. Vid långa tävlingsdagar kompletterar jag med värmepåsar