God Kväll 16 december
Sitter just nu och lyssnar på sirener, både polis och ambulans. Känns sådär med tanke på att snart är dags att bege sig till plåsterhuset.
Ska försöka hinna få upp statistiken 2016 innan dess
Ha en trevlig kväll!
Träligt- ett ord vi använde när jag var liten. Passar bra att beskriva vädret här i Katrineholm. Glashalt , knöligt och växlande mellan + och -. Hästarna uttråkade, trots försök att muntra upp med utökad hage. Ja, visserligen kul en stund med ett fasligt race. Priset var en tappsko… Undrar om någon här har provat ångtvätt i stallet? Funderar att prova, då det inte blev någon riktig ordning med stalltvätten efter min skada. Minimalt med vatten i alla fall - ,nästan inget…
#1 Det stallet vi står i ångtvättades för några somrar sen. Det var krångel med elen först så att de fick komma tillbaka en andra dag. Det blev ju inte så rent som när man handskurar,vilket väl funkar om alla skurar sina egna boxar, men har man eget stall finns det väl inte lika många armar att nyttja! För mej som har två hästar som trycker upp sej mot väggen när de bajsar( mor ,som lärt av sin mor enligt uppgift, har lärt dotter) blev det i alla fall mycket lättare att få bort det sista som då var uppblött.
# 2 - jag har mamma och två döttrar som gör så :(. Jag har hyrt en ångtvätt nu - hel månad blev inte så dyrt. Tänker att jag kan gå över boxarna invändigt två gånger. Brukar skura faktiskt, men det har jag inte lust med på vintern. Får väl se hur det fungerar med ånga - bättre än inget alls måste det väl vara
#3 Berätta gärna hur det går med tvätten! Vi hade ju ett företag som tvättade. Blir nog ännu bättre om man gör det själv och har tid på sej! Vad kostar det att hyra så länge? Nä, skura på vintern lär ju inte vara nån höjdare…

#1 Vårt stall ångtvättades i somras. Det blev bra, men stallägaren kalkade tak och stolpar ett par veckor efteråt, och det var ju ogjort jobb eftersom färgen på sagda ytor flagnar fortfarande. Dvs den underliggande kalkfärgen. Han hade behövt vänta med nytt vitt ett tag till eller borstat dessa delar ordentligt när stallet torkat efter ångtvätten. Det tror jag inte gjordes.