Godmorgon 18 december

Fortsätter så smått med ponnyns igångsättning. Idag blev det promenad på den hårda, men snötäckta banan och vi tränade på att ställa höger. Många varv på 10 meters volt blev det. Förutom att hon har varit spänd/hade ont i ryggmusklerna samt manken har jag känt att hon varit som en fiolsträng i halsmusklerna på vänster sida. Det är klart att det är jobbigt att ställa höger då, så nu har jag masserat halsen på henne också…. Hoppas verkligen att det ger med sig. Tycker att det verkar göra det. Hemmaveterinären ska få kolla på henne igen snart tänkte jag så får vi se.
Avslappnad och mjuk ponny är en fantastisk fin ponny med en stor potential till väldigt mycket , men spänd ponny är INTE rolig, då är det tvärnit. Tänk att det kan vara så allt eller inget.
I helgen byts den underlag på Brantshammar, så snart blir det äntligen vettiga träningsmöjligheter inomhus.

Blev inbeordrad igårkväll, men lovad att gå hem på efternatten. Så blev det förstås inte. Det var rörigt och stökigt, och dessutom hade vi ett antal patienter, klara för inläggning, kvar i sängar över natten. Tänk att akutmottagningen ska behöva agera vårdavdelning pga platsbristen på sjukhuset! Det är banne mig inte klokt!
Hästfritt dag, så det är kul att läsa vad andra gör :)