Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikettgod-morgon
Läst 593 ggr
RC927
0

Godmorgon 30/12

Idag blir det inget hästrelaterat. Lite städande kanske. Vaknade tidigt när jag inte behövde,typiskt. Funderade häromdan på hur många avkommor Lambay Inver kan ha kvar i livet. Min Brolötens Maliner, född 1990, är ju en. Häromdan gladde hon sin unga medryttare med att göra fina galoppombyten. Hon kan än bara hjälperna är rätt!

GE
0

Tänkte faktiskt starta en tråd om det innan nyår. Jag "sprang på" en annan gamling häromdagen nämligen, en som blir 26 nu.

Alla hästar fyller ju år 1 januari. Vore kul att se hur många gamlingar som finns i livet. Är 20 år en lagom gräns för att kallas gamlingl?

liljegren
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#1 en 20-årig connemara är inte gammal ;) Haft besök av fölspekulanter, fölisen gjorde bra reklam för sig och visade sina bästa sidor.. kramgoa föl är ju nästan så de följer med hem oavsett stam o kön ;) Skylark har agerat barnponny o lufsat runt i skogen med yngre tjej. Motorsågar, ramlande sopkärl och flaggor var inte ens värt att blinka för, min duktiga ponny :) Han har verkligen börjat blekna nu. massor av vitt.. nästan så att han ser 10 år äldre ut

Kjerulfia1
0

#1     20 är väl ingen ålder? Men kanske 25?

RC927
0

#1 Tänker också att 20 är inte så gammalt, vid 24-25 tänker nog många med mig att det var en gammal häst! Vore en kul tråd!

Connie90
1

Sista uteritten för i år avklarad. Mindre sådan då mitt ridsällskap rest till Australien och blir borta ca 2år… Förbaskat halt på vägarna häromkring så det nöts i den korta skogen runtomkring flera varv.. Imorgon står jobb 7-15 på schemat sen har maken lovat 2 rätters, skaldjurssoppa och något gott kött :-)

GE
0

Jag ser inte heller en 20-åring som gammal, men  det är ändå en aktningsvärd ålder. Tyckte bara att det skulle vara ett jämnt årtal som gräns. Jag var också inne på 25 först, men tänkte sen att då missar man dem mellan 21-24 år. Dessa börjar ju bli lite till åren iallafall. Öppnar tråden i morgon med 25 år som gräns…

Märit
0

Kul tråd med gamlingar! Tänker jämt att det är intressant att se vilka som blir gamla när det är dags at titta efter hingst till sina ston.