Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 498 ggr
Sassenach
0

God morgon 2017-01-02

Morgon! Har inlett dagen med lite sovmorgon, nu är hästarna ute och frukost på bordet. Ledig idag och det är alldeles tyst ute, så där tyst som det bara är när det är vindstilla ute och snöar. Just nu är det bara ett lätt snöfall, men det verkar bli rikligare, ni får förlåta men jag gillar vit vinter. Lugnt på min agenda idag, lite städning och tvätt är väl det mest dramatiska. Ha en bra dag!

RC927
0

En utbrott på Pemberley i sol och med lite vitt på marken! Härligt! Jag tycker också om vita vintrar, men inte det här hattandet! Brukade ha snowgrips på Mallan förut, men det känns inte så meningsfullt just nu. Kanske sätter jag på det vid skoningen i januari. Få se nu om det kommer lite snö här i Stockholmsområdet tisdag/onsdag.

RC927
1

Haha, rättstavningsprogramet förstod inte uteritt det blev ett utbrott!

Sassenach
0

#2 de kan de där rättstavningsprogrammen. 😋 Påbörjade min uteritt (hydrothermal var ett alternativ i min lur, måste googla och kolla vad det är strax) med mössa istället för hjälm! 😱 Bara att vända hemåt igen för att sätta på mig rätt huvudbonad, öronen tyckte dock att bytet var onödigt. Får leta fram min "buff" den ligger fint under hjälmen utan att förstöra funktionen.

Kjerulfia1
0

Nytt år och nystart för mig och ponnyn. Skriver mer om detta i ungponnytråden. 

Lasta till träning för ponnyn idag gick galant förutom när vi skulle hem och det var ett gäng hästar på Brantshammar som fick spel i hagarna. Då var ALL fokus riktad ditåt. Men det gick bra sedan. En liten pall på en sidan lemmen och en vägg på andra så knallade M på som hon aldrig gjort något annat. De är lustiga de fyrbenta.

GE
0

Isiga vindaroch det känns som snö i luften. Fast yr.no säger att den inte ska komma förrän i morgon kväll. Snö är ju nte min grej, men ligger rätt i tiden åtminstone. Hovis kommer på torsdag, och då ska Fröken R få sulor.

Ska njuta av några dagars ledighet, och tacka högre makter för ett fungerande immunförsvar. Konstigt att man inte däckat i influensavågen, så exponerat som man blir. men det är kanske just det som är grejen. Att man blir impregnerad. Har inte brytt mig om att vaccinet heller. Många tycks ändå få A-influensan trots det.

Ha en bra kväll!