God morgon 4/1
Så vaknar man upp och världen är vit igen! Blåsten tilltar så får väl se hur dagen blir. Väldigt vackert just nu. Ska inte till stallet idag, men medryttaren på Mallan kanske inte tar sig dit. Lovat låna ut min fyrhjulsdrivna till dottern då hennes lilla bil inte är världens bästa vinterbil. Då kan hon ta stallet.
Så skönt att slippa leran! Det får gärna vara snö när det är vinter.
Hästarna trivs också . Chalmer och Coromant leker lite väl hårt i bland. Lite päls ryker men framför allt täcken.
Nu ska Chalmer få hoppa en gång i veckan framöver, han gillar det verkligen. Extra skönt är det att ha två km till träningen.
Ponny tävlingen i dressyr på fredag verkar bli en kall tävling så det gäller att klä på sej ordentligt.
Nu hoppas vi på en härlig uteritt idag.

Visst är det fint md snö - på bild eller när man får vara inomhus och titta ut! Jag tillhör den där konstiga typen av människa, som ogillar snö och is på vägarna, och ännu mer ogillar snödrev på småvägarna. Vart tar vägen vägen liksom….
#1 Lycka till i Botkyrka!

Idag blev det promenad på töm i snön för ponny och matte. Ponnyn tyckte det blåste kallt och att salixen hade massa konstiga ljud för sig, eller var det inte en isbjörn? eller en sabeltandad tiger eller varför inte en mammut?
Promenaden på 30 min var nog jobbigast för matten som fick pulsa i snön, vilken tur att ponnyn gör spår som man kan gå i !
Ingen hoppträning tyvärr idag, full blåst och knappt synbar väg. Däremot galopp i snön och vi testade nya undergången vid ridskolan som lät lite läskigt med alla vattenpumpar. Bron över järnvägen gick bra, lite otäckt så högt över järnvägsspåren med all materiel som knakar i vinden, så skönt vi fixade det.