God Morgon 7 januari
Så här såg det ut för ett par timmar sen när jag åkte hem från jobbet. Trots att det var så få bilar ute, lyckades en av dem ramma min bil när han försökte köra om. Han fick sladd innan han ens påbörjat den, och knycklade till plåten ovamför vämster bakhjul. Plus att en list lossnade från bakdörren. Till råga på eländet ansåg han att det var mitt fel. Jag körde för sakta, så han var "tvungen" att köra om sa han! Vilka stolpskott det finns!
Dags för sängen nu 😴
#0 Ser ingenting varken i mobil eller vanliga versionen.. 🙁
#0 nu kom hela inlägget
Ja Gerd, vad säger man till en sådan dumbom, som förstärker med ett ännu mer korkat svar. Och det tristaste är ju att det både kostar tid och pengar att få det ordnat till utgångspunkt. Gårdagens köldknäpp var hemsk, trots att man är norrlänning i sin uppväxt. Men allt med hästar och stall kräver ju sina händer, och jag har ju ett svalt stall med egna ingångar, lite typ engelsk? så flera ggr var det byte till elementvarma vantar. Tror också att mina händer tagit lite stryk av körning med häst på vinter., och kanske ålder med som någon skrev tidigare. Det är en jätteskillnad att köra och rida, stillasittande kräver. Gårdagen bjöd på illamående och en hemsk outredd olycka på järnvägsspåret, där en miste livet, jag blev uppringd av rar granne som vet att jag gärna galopperar där, och berättade att jag skulle ta en annan väg. Men kylan var för hemsk, ja egentligen inte ridningen utan göra iordning före och efter, och magen också som ville annat. Skönt ändå att vara ute i frisk luft när man mår illa.
Nu är vädret skönt igen och jag ska ut på en härlig tur med handhäst, massor med snö som för er alla andra, så idag blir det skritt med handhäst. Bilden är från vår första broövergång, där den vaknaste var den lugnaste, Opal! så skönt att ha det överstökat så vi kan få lite mer vägar tillbaka för ridning.

#0 om han inte blir helt vållande till olyckan så skulle jag bli ytterst förvånad. Här har även vi fått mer snö och ett nytt lägsta rekord i vardagsrummet för detta år, 13 grader varmt. Tur att det finns ved, ska skotta upp snö mot husgrunden idag. Hästarna är pigga och glada över minusgrader, kanske blir en liten tur i eftermiddag. Ha det bra i solen!
Hade morgonfodring, men det var väl en barnlek jämfört med igår antar jag! Lite spännande att ta sig ut till stallet , inte så mycket var plogat. Sen blev det ridtur med mor och dotter på mor och dotter. Kunde tyvärr inte rida på för fullt då kiropraktorn var på besök i torsdags. Superbra ridväder och underlag idag!
#0 Hoppas att det går bra i ansvarsfrågan, som egentligen låter solklar! Jag var ute på kvällsridtur igår och det är så fint med snön!

#5 Jag tog ner bilden i datorn, roerade den 90 grader, sparade om, och voila ;)

Första ridturen i år tagen :D Lite lätt hästabstinens efter 3 veckor utan pålle. Red ut själv för första gången på nya hästen (är ju själv vanare vid ensamritter än med sällskap :p ), gick jättebra, inga betänkligheter alls utan han knatade snällt på. Pigg o glad o jättesnäll precis som jag vill ha hästarna <3

Jo, ansvarsfrågan är soklar. Han var bara dum i huvudet. Eller som min systerson brukar säga: Hade lite otur när han tänkte….
Nu gjorde vi upp i godo faktiskt. Jag var trött som tusan, och ville bara därifrån och hem. Bilen är gammal som gatan, och det är inget som påverkar körningen. En ny (begagnad) list fixar min bilmek, likaså plåtskadan. Hans bil var också gammal, och han skulle fixa det själv sa han. Jag fick för mig att det var en lite ljusskygg typ. Han skruvade sig besvärat när jag började prata om polisanmälan. Han erbjöd mig cash, så jag tog det och åkte.. Kanske dumt, men jag kände att jag ville iväg snabbt!

#9 På Connemaran?
#10# ja lite dumt faktiskt, trötthet sänkte klokhet. Maken har trummat in att det är försäkringsbolagens uppgift, därför skadorna på en bil kan bli mycket större än vad som ses. Tack för hjälpen, sökte svar förr ut men hopplöst kass. Hoppas nu att du inte går minus.

Snöandet de senaste dagarna har ju gjort att banan är fullt ridbar ! Fantastiskt.
Idag har den nya extrapiloten fått ratta ponnyn för andra gången. Målet är en avslappnad ponny. Kan låta lätt som en plätt, men riktigt så enkelt är det inte. Men extrapiloten gillar ponnyn (vem gillar inte en connemara? ) och är jäkligt duktig. Tar det lugnt och sansat och en sak i taget.

#12 Det var inte enbart av trötthet. Han verkade som sagt inte vara nån kul typ, och jag hade ingen lust att ge honom mina personuppgifter och adress. Speciellt som han inte själv kunde (ville?) legitimera sig. När jag började prata om polis, gick han från att anse att det var mitt fel till att vilja betala kontant. Jag var nöjd med att få åka därifrån, så det är bara att hoppas att det inte dyker upp andra skador. Tror dock inte det, dörren är inte skadad, går att öpnna och stänga, och hjulet sitter rakt och tar inte i nånstans.

#13 Kul!

#11 japp
Idag skulle vi ha åkt till Jälla och Mikaela hoppat med Chalmer men mycket snö och oplogade vägar gjorde att vi ändrade oss.
Jag red på ridbanan hemma istället och han var pigg och glad.
Igår var vi i Botkyrka och tävlade ponny dressyr. En mycket trevlig klubb som vi gärna åker tillbaka till. Chalmer blev lite seg när han kom in i ridhuset men gjorde en helt okej start och belönades med en 8:a på halten som var kanonbra.