God Morgon 10 januari
Morrn! Jaha, så var vintern över för den här gången. Inte mig emot egentligen, men jobbigt med halkan som blir istället….
Det blev några fina framgångar för Connemaran i Helsingborg i helgen. Många nya "ansikten" felfria i de lägre klasserna som gick Clear Round.
Chapmans Lupo vann den nya tävlingen "Sverigeponnyn" i LB med inverkan. Dubbelnolla och hela 27,5p. Det gav en direkt biljett till semifinalen. Ekipaget placerade sig även i en LA. Norskfödd ponny med svensk pappa…
Poetics Flora tog tre placeringar. var 4:a och 5:a i LA, och 3:a i MsvB. Karma Pil vann en nat LA. Snowy Dawn placerade sig också i en LA.
Det har också tävlats på lägre nivåer. Söta ekipaget Wilma och Fionn kom 2:a på 67% i en maskeraddressyr LB i Sundsvall, utkädda till ninjor ;)
Tack för rapporter. Ja,milt igen! Pemberley fällde en del idag! Hoppas hon vet att våren kommer snart🦋 Vet att det är ljuset de går på men det är ju inte så mycket ljusare nu?? Här är vår stallkatt som kom i slutet av sommaren men inte förrän nu velat vara i stallet på dagarna , utan hellre i vår omklädningsbod.
Blev ett för mej okänt tecken?? Var en fjäril jag tryckte på!

Igår fick bilen ett akut brott på ljuddämparen, en skarv gick rakt av under körning, tur att verkstan kunde ta in den direkt och så fick jag hämta idag, och tur var ju det för jag hade connemararidning på schemat, det vill man ju inte missa!